Hopp til innhold

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For å gi deg en god opplevelse og sørge for at alt fungerer som det skal på nettsidene våre, bruker vi informasjonskapsler. På denne måten kan vi forbedre nettsidene og vise deg mer relevant innhold og markedsføring. Du kan alltid endre valgene dine og lese mer om informasjonskapsler.

Forsikring for borettslag og sameier

Hos oss får dere en solid forsikring og et godt støtteapparat i ryggen hvis noe skjer.

En tilpasset forsikringspakke

Husk innboforsikring

Alle beboere bør tegne sin egen innboforsikring som beskytter private eiendeler og gjenstander. 

Mer om innboforsikring

Gir trygghet til beboerne og styret, og erstatning for de aller fleste skader som kan ramme bygningen, felles verdier og frivillige under dugnad.

Forsikringen dekker blant annet

  • skader på bygningen, felles eiendeler, vedlikeholdsutstyr og uteområder
  • ulykker under dugnader eller når barn leker
  • ansvaret man har som huseier og styremedlem

Forsikring for borettslag og sameier

Forsikringspakken er fleksibel – både innhold og erstatningsbeløp kan justeres etter behov.

Bygningen og felles eiendeler

Menneskene og økonomien

Valgfrie tillegg

Mer om forsikringen

Som første forsikringsselskap i Norge, har vi tilpasset bygningsforsikringen vår EUs taksonomikrav for bærekraftig forsikring.

Det innebærer blant annet at vi

  • gir erstatning for skader som skyldes både nåværende og fremtidige klimarelaterte hendelser
  • bruker historiske data og fremtidige klimamodeller i pris- og risikovurdering, slik at vi kan forsikre kundene våre også i fremtiden
  • forplikter oss til å gi kundene våre dekning for de mest relevante klimarelaterte skadene både på kort og lag sikt. 

Er det meldt uvær eller flom, er Gjensidige i beredskap og gjør alt vi kan for å hjelpe kundene våre med å begrense skader. Vi har en egen beredskapsplan som sikrer at vi er godt rustet til å håndtere ekstra belastning både før, under og etter slike hendelser.

Døgnåpen telefon

Vi er tilgjengelige på telefon både i og utenfor arbeidstid når store hendelser pågår.

Er mange berørt av hendelsen, vil takst- og storskademiljøet vårt være tilgjengelig på plassen for å veilede og støtte de som er rammet.

Leverandørnettverk med førsteprioritet

Gjensidige har et eget leverandørnettverk som gir kundene våre førsteprioritet ved store hendelser. Leverandørene vil være på plass for å sette i gang skadebegrensende tiltak, avdekke skadeårsak og gi en foreløpig vurdering av skadeomfanget.

Informasjonen på denne siden er forenklet og forkortet. Det er alltid de fullstendige vilkårene som gjelder. 

Fullstendige vilkår 

Fullstendige vilkår er tilpasset og baserer seg på informasjon dere oppgir i forkant av kjøpet. 

  • Hvis dere ikke er forsikret hos oss, kan du sjekke pris i nettbutikken og laste ned de fullstendige vilkårene før du gjennomfører kjøpet.  
  • Hvis dere allerede er forsikret hos oss, kan du logge inn og finne de fullstendige vilkårene under forsikringene deres.  

Alminnelige vilkår 

Alminnelige vilkår er standardisert informasjon om hva forsikringene dekker og ikke dekker. Hensikten er å hjelpe deg med å sammenligne vilkår for ulike produkter. 

Se alminnelige vilkår for borettslag- og sameieforsikringen vår (PDF).

Tar du grep for å unngå skader, kan du oppnå bedre pris på bygningsforsikringen. Både i forbindelse med brann-, vann- og tyverisikring.

I tillegg belønner vi miljøsertifiserte bygg med sikkerhetsrabatter:

I forkant av store hendelser og uvær sender vi varsel på SMS til kunder i utsatte områder. 

SMS-varselet sendes til kunder som har forsikret bil, bygg, hus og/eller hytte hos oss. Målet er å hjelpe kundene våre med å unngå skader og forhindre praktiske problemer som kan følge uværet.

Mer om uværsvarselet vårt.

Full oversikt for styret

Trenger du tilgang?

For å se forsikringen deres når du logger inn, må du ha tilgang til å logge inn på vegne av borettslaget eller sameiet. 

Bestill tilgang

Hos oss er det enkelt å få oversikten dere trenger. Logg inn på vegne av borettslaget eller sameiet deres for å

  • hente dokumenter, finne forsikringsnummer og se skadehistorikk
  • se betalinger og faktura
  • melde skade og følge med på skadesaker
  • gjøre endringer
  • administrere hvem som skal ha mulighet til å logge inn på vegne av borettslaget eller sameiet
  • oppdatere navn og kontaktinformasjon, slik at fakturaer og dokumentasjon går til de rette personene