Jobben som salgskonsulent i Gjensidige

Magnus Espås Nergård forteller om sin rolle i Gjensidige, og hva den betyr for ham.

Magnus Espås Nergård
Magnus Espås Nergård, salgskonsulent i Næringsliv

Hvordan er det å jobbe med salg i Gjensidige?
Å jobbe med salg i Gjensidige oppleves som givende fordi man bidrar til å gi kundene de beste forsikringsløsningene på markedet. Å ha Gjensidiges merkevare i ryggen når man driver med utgående salg er uvurderlig. Samtidig får man gode muligheter til å utvikle seg, både innen salg og som person. Noe av det jeg har satt mest pris på fra dagen jeg begynte her, er den tryggheten og støtten man opplever fra ledere og kolleger generelt i Gjensidige, og i avdelingen.

Salg er kanskje noe av det tøffeste man kan jobbe med, men i Gjensidige ligger alt til rette for at man skal lykkes og trives med det.

Hva er det morsomste med å jobbe i Gjensidige?
Uten tvil alle kollegaene og kulturen! Det å kunne være med å utvikle og bidra i Norges største forsikringsselskap er veldig artig. Man er rett og slett en del av et stort vinnerlag.

Hva er en fremtidig utfordring forsikringsbransjen står ovenfor?
Jeg mener de to største utfordringene bransjen står ovenfor i fremtiden er klima og digitalisering. Klima i form av at endringer skjer raskt og det tror jeg vil påvirke forsikringsbransjen på kort og lang sikt. Digitalisering tror jeg vil bli veldig viktig, fordi både kunder og andre interessenter kommer til å stille høye krav til gode digitale løsninger. Mye er allerede bra, men det er helt sikkert mye som kan bli enda bedre.