Visjon og merkevare

I 2012 utviklet vi en ny merkevareplattform for å bidra til å posisjonere Gjensidige som det mest kundeorienterte selskapet i nordisk forsikringsbransje.

Utgangspunktet er visjonen vår: Vi skal kjenne kunden best og bry oss mest.

Merkevareplattformen skal fungere som en rettesnor for kommunikasjon, holdninger, adferd og leveranser – eksternt og internt.

En ny versjon av Gjensidiges tradisjonsrike vektersymbol ble introdusert i desember 2012, samtidig med en helt ny visuell profil for å signalisere kundeorientering og sikre god digital kommunikasjon.

Med opphav i 200 års historie, preges Gjensidiges kultur av et genuint engasjement for kundene våre. Internt har vi valgt begrepet ildsjel som uttrykk for vår identitet. Ildsjelens egenskaper gjør det mulig å levere Gjensidigeopplevelsen.

Kommunikasjonskonseptet Det er godt å være forberedt handler om vårt engasjement i folks og bedrifters liv både før og etter skade. I sin kontakt med Gjensidige, skal kundene oppleve at vi kjenner dem, bryr oss om dem, gjør det enkelt for dem og hjelper dem.

Relatert innhold

En ny versjon av Gjensidiges tradisjonsrike vektersymbol ble introdusert i desember 2012, samtidig med en helt ny visuell profil for å signalisere kundeorientering og sikre god digital kommunikasjon.

Med opphav i 200 års historie, preges Gjensidiges kultur av et genuint engasjement for kundene våre. Internt har vi valgt begrepet ildsjel som uttrykk for vår identitet. Ildsjelens egenskaper gjør det mulig å levere Gjensidigeopplevelsen.

Kommunikasjonskonseptet Det er godt å være forberedt handler om vårt engasjement i folks og bedrifters liv både før og etter skade. I sin kontakt med Gjensidige, skal kundene oppleve at vi kjenner dem, bryr oss om dem, gjør det enkelt for dem og hjelper dem.

Fra ny merkevarestrategi

Merkevareplatform_Illustrasjon_TilWeb_Norsk