Hopp til innhold
En mann står og holder en mobiltelefon inntil øret

gjensidige-no.apps-int.gjensidige.io

Ønsker du å gi en tilbakemelding eller klage på noe?

For å forbedre oss og ha de mest fornøyde kundene, behøver vi å høre fra deg når du er misfornøyd. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig. 
 

Gi en tilbakemelding

Var ikke opplevelsen din helt som forventet? Vi setter pris på at du sender oss dine innspill slik at vi kan bli bedre.

Send en klage

Ønsker du å klage på en konkret sak? Du velger selv hvem du vil klage til, men vi anbefaler at du følger denne fremgangsmåten:
 

1. Snakk med oss

Snakk først med en av våre medarbeidere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning. Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen.

Kontakt oss på 915 03 100.

2. Ta kontakt med Kundeombudet

Kundeombudet er vårt interne klageorgan. Ombudet gir deg en ny start og ser saken fra ditt ståsted. Behandlingstiden er fra to til fire uker, og behandlingen er kostnadsfri.

Slik kan du ta kontakt med Kundeombudet:

Du kan også sende en klage til:

Gjensidige Forsikring
Kundeombudet 
Postboks 700, Sentrum
0106 Oslo

3. Klag til eksterne klageorganer

Klag til Finansklagenemda

Er du uenig i Kundeombudets vurdering av saken, kan du klage til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.

Send klage til Finansklagenemnda

 
Klager på naturskadeoppgjør

Har du har fått avslag eller et avkortet erstatningsoppgjør, kan du klage på beslutningen til Klagenemda for naturskadesaker.

Send en e-post til: postmottak@landbruksdirektoratet.no

Les mer på Norsk Naturskadepool


Klag til EU-kommisjonens klageportal

Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land.

I klageportalen blir du bedt om å fylle inn Gjensidiges e-postadresse, bruk da kundeombudet@gjensidige.no.

Gå til EU-kommisjonens klageportal