Hopp til innhold

Speditør­ansvars­forsikring

Gir juridisk og økonomisk hjelp hvis kunder eller andre krever erstatning for skade i forbindelse med spedisjonsoppdrag.

Juridisk hjelp

Juristene våre avklarer om bedriften er erstatningsansvarlig og Gjensidige fører saken for dere

Økonomisk sikkerhet

Blir dere ansvarlige, dekker vi opptil 10 millioner kroner av erstatningskravet

Tilpasset bransjen

Forsikringen er tilpasset Nordisk Speditørforbunds Alminnelige Bestemmelser (NSAB 2015)

Hva dekker speditøransvar?

Inkluderer bedriftsansvar og speditøransvar. Dekker erstatningsansvar i forbindelse med spedisjonsoppdrag etter lover og reguleringer, herunder NSAB 2015.

Mer om speditøransvar

Hva kan skje?

NSAB 2015

NSAB står for Nordisk Speditørforbunds Alminnelige Bestemmelser. Bestemmelsene omfatter speditørens og oppdragsgiverens rettigheter og plikter ved oppdrag

Ifølge NSAB 2015, er det speditøren som i de fleste tilfeller har ansvaret hvis det skulle skje noe med varene under transport.

Det betyr at kunden kan kreve økonomisk erstatning for

  • tap, mangler eller skade på varer, gods og eiendeler under transport
  • forsinkelse ved henting eller levering, som fører til økonomiske tap for kunden, leverandøren eller andre

Mange trenger også ...

Usikker på hva bedriften trenger av forsikringer?

I veilederen vår kan du se hva som er vanlig for bedrifter som likner din. Ønsker du å snakke med noen, er de erfarne rådgiverne våre klare til å hjelpe deg.

Prøv veilederen og se hva som er vanlig for bedrifter i din bransje