Office_rats

A-meldingen forandrer arbeidshverdagen min

Publisert: 30.09.2022  |  Sist oppdatert: 30.09.2022

– For meg er Gjensidiges integrasjon med a-meldingen en game changer! Det kommer til å forandre arbeidshverdagen min, fordi jeg slipper å bekymre meg for dette, og det kommer til å spare meg for enormt med tid, smiler Cathrine Willersrud.

Willersrud er HR-rådgiver i Self Storage Group, et konsern som driver med utleie av minilager. Hun trodde først det hadde skjedd en feil da det ene datterselskapet var flyttet over til a-melding og hun ikke fikk til å endre inne på “Din bedrift”.

– Jeg ble så lykkelig da Espen i Gjensidige forklarte at det ikke var en feil, men den planlagte overgangen til a-meldingen, sier Willersrud.

Slipper manuell endring

cathrine willersrud self storage group

Self Storage Group har 95 ansatte. Cathrine har pleid å logge inn på “Din bedrift” på gjensidige.no omtrent én gang i uka, for å legge til nye ansatte, avslutte de som har sluttet og endre lønn. I tillegg har hun endret reelt antall timer ved årsslutt. Nå slipper hun å gjøre dette, og det frigjør mye tid i en hektisk arbeidshverdag. Hun mener alle kan se frem til å bli flyttet over til a-meldingen

– Absolutt! Pensjon er viktig, og det har mye å si at det blir riktig fra første stund. Brukersidene til Gjensidige er også enkle og gir god oversikt, understreker hun.

Færre feil

Cathrine kommer fortsatt til å kontrollsjekke innimellom, men hun mener a-meldingen gjør feilmarginen mindre.

– Jeg har tidligere måttet logge inn for to selskaper, og da må man holde tunga rett i munnen. Det hender jo at man glemmer å melde ut noen eller at lønnen ikke blir justert. Nå går det i stedet automatisk!

Lurer du på hvordan a-melding fungerer? Her finner du svar på de oftest stilte spørsmålene om a-meldingen.