Navigasjon, søk og logg inn

b8dde1

Gjensidige Banks offisielle kanaler på nett

Gjensidige Bank finner du andre steder enn kun på gjensidigebank.no. Her ser du en oversikt over vår offisielle tilstedeværelse på nett, inkludert nettsider, sosiale medier, applikasjoner, e-poster, nyhetsbrev og undersøkelser.

Egne nettsider

Gjensidigebank.no 

Dette er vår nettside for privat-, landbruk- og næringslivskunder. Siden inneholder også informasjon om Gjensidige Bank for blant annet jobbsøkere, investorer og journalister.
http://www.gjensidigebank.no

Oppfinans.no

OPP Finans er vår merkevare for forbruksfinansiering.
https://www.oppfinans.no

 

Applikasjoner

Apper for iPhone, iPad og iPod Touch

Apper for Android

Tillatelser i Gjensidiges apper

Gjensidiges apper ber om tillatelser – noe som er nødvendig for å gi deg de tjenestene og opplevelsene som appene er ment å gi. Tillatelsene vil ikke bli brukt til andre formål. Under er en oversikt over tillatelsene med tilhørende forklaringer.

 

Tillatelser i Gjensidige Mobilbank/Bank-appen:

Bankappen trenger tillatelser for å identifisere enheten og brukeren av den. Dette er nødvendig for at du skal kunne logge inn og bruke banktjenestene i mobilbanken.

Tillatelser som appen bruker og som gis automatisk av operativsystemet:

  • «Informasjon om Wi-Fi-tilkobling»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Se nettverksforbindelser»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Full nettverkstilgang»: Appen trenger tilgang til internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Kontrollere vibrasjon»: Brukes ved feil PIN m.m. 
  • «Bruke fingeravtrykk»: Brukes for innlogging og signering av transaksjoner.
  • «Forhindre enheten fra å sove»: Brukes ikke og vil bli fjernet i en fremtidig versjon.

Tilltatelser i Gjensidige Bank DealPass-appen:

  • «Nøyaktig posisjon (GPS)»: Brukes for å kunne vise nærmeste tilbud basert på GPS-posisjonen din.
  • «Telefon (direkte ringe telefonnumre)»: Brukes for å gjøre det lettere for deg å ringe Dealpass-support. 
  • «Bilder/Media/Files, Lagring (lese, endre eller slette innholdet av din USB lagring)»: Brukes for å lagre informasjon om tilbud for offline-bruk.
  • «Se nettverksforbindelser»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett. Appen trenger tilgang til internett for å kunne laste ned nye tilbud.
  • «Kontrollere vibrasjon»: Brukes ikke og vil bli fjernet ved en fremtidig versjon.
  • «Forhindre enheten fra å sove»: Brukes ikke og vil bli fjernet i en fremtidig versjon.

E-post, nyhetsbrev og undersøkelser

E-post adresser betraktes som konfidensiell informasjon, og de vil ikke bli solgt eller distribuert til andre utenfor Gjensidige, med unntak av tredjepartsaktører og driftspartnere. Vi har en databehandleravtale med disse selskapene.

Vær skeptisk til e-poster som omhandler ditt kundeforhold hos oss, og som kommer fra ukjente avsendere. Av sikkerhetshensyn vil vi aldri be deg oppgi personlige opplysninger – som for eksempel fødselsnummer, kontonummer, brukernavn, PIN-kode eller helseopplysninger – via e-post. Dersom du mottar e-post som tilsynelatende er fra oss og som ber deg oppgi sensitiv informasjon, bør du være forsiktig.

Vi sender med jevne mellomrom ut e-post til våre kunder. Det vil noen ganger ligge aktive lenker i disse e-postene til for eksempel markedsundersøkelser, informasjon om relevante produkter, eller et elektronisk skadeskjema dersom du har meldt skade på internett. For å forhindre forsøk på phishing (svindel) er dette lenker som kun fører til sider med informasjon, ikke innloggingssiden eller nettbanken.

Bruk av fødselsdato og postnummer kan forekomme som en del av nødvendig informasjon i forbindelse med beregninger, tilbud eller lignende.

Les om e-postsvindel (phishing) på nettvett.no

QuestBack

Vi bruker QuestBack som et verktøy til blant annet å måle kundetilfredshet. Undersøkelsene besvares på domenet https://web.questback.com.

Netlife Dialog

Vi benytter Netlife Dialog for å sende nyhetsbrev og markedsføring til din e-postadresse. Avsenderen er da bedrift.gjensidige@gjensidige.no eller gjensidige.privat@gjensidige.no. Åpner du nettversjonen av e-posten, vises denne på domenene goto.nettsvar.no eller g.nettsvar.no. Holder du markøren over en artikkel på disse sidene, vil du i tillegg kunne se domenet gjensidige.epostklikk.no eller respons.gjensidige.no.