Navigasjon, søk og logg inn

Gjensidige Bank er en del av Nordea

b8dde1

Gjensidige Bank - en del av Nordea

Gjensidige Bank ble en del av Nordea 1. mars. Vi beholder navnet Gjensidige Bank og fortsetter akkurat som før en god stund fremover. Sammenslåingen vil etter hvert gi deg tilgang til et bredere spekter av spennende produkter og tjenester.

Hva betyr dette for deg nå?

Bruk banken som vanlig

Alle produkter og tjenester fungerer som før og du trenger ikke å foreta deg noe. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser og utvikle nye tjenester. Kundeservice kontakter du på samme måte som før.

Gjensidige Bank setter renter uavhengig av Nordea og, som før, vurderer vi rentene løpende opp mot markedet og våre innlånskostnader. Ved eventuell endring av våre priser vil prisendringene kommuniseres til våre kunder minimum 6 uker før de endres.

Fond

Merk at for å kjøpe fond må du være eksisterende fondskunde i Gjensidige Bank. Ønsker du investere i fond og ikke har fond i Gjensidige Bank fra før, hjelper vi deg gjerne med dette gjennom Nordea. Vil du bli ny fondskunde besøk nordea.no eller bli kontaktet av en rådgiver fra Nordeas eget team for nye fondskunder.

Billån

Alle billån (inkludert eventuelt kausjonistansvar) ble automatisk flyttet fra Gjensidige Bank ASA til Nordea Finans Norge AS, 1. november 2019. Kontonummer for innbetaling er ikke endret og har du satt opp AvtaleGiro eller eFaktura fortsetter disse som før. Kundeservice har flyttet fra Gjensidige Bank til Nordea Finans og nytt telefonnummer fra 1. november er 23 20 60 21.  Endringen påvirker ikke andre produkter og tjenester du har i Gjensidige Bank.

  • Nordea overtok eierskapet til Gjensidige Bank 1. mars 2019. Vi beholder navnet Gjensidige Bank og fortsetter akkurat som før en god stund fremover. Du vil fortløpende få mer informasjon og vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd.

  • Akkurat nå vil du ikke oppleve noen forskjell som kunde og du trenger ikke å foreta deg noe. Vi beholder navnet Gjensidige Bank og fortsetter akkurat som før en god stund fremover. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Alle produkter og tjenester fungerer som før og du bruker banken akkurat som du pleier. Dersom det på et senere tidspunkt vil skje endringer, vil du få beskjed i god tid før endringene skjer. Du skal være trygg på at du blir godt ivaretatt som kunde i denne prosessen.

    Kundeservice kontakter du på samme måte som før. Har du saker eller søknader til behandling hos oss vil disse behandles akkurat som de ellers ville ha gjort.

    Sammenslåingen vil etter hvert gi deg tilgang til et bredere spekter av spennende produkter og tjenester.

  • Nei, du trenger ikke å foreta deg noe. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Alle produkter og tjenester fungerer som før og du bruker banken akkurat som  tidligere.

    Kundeservice kontakter du på samme måte som før. Har du saker eller søknader til behandling hos oss, behandler vi disse som vanlig.

  • Gjensidige Bank og Nordea har et felles mål om å gi deg et bredere tjenestetilbud og fremtidsrettede bankløsninger. Vi vil fremover legge til rette slik at du som kunde vil oppleve det beste av to verdener, og du vil etter hvert få tilgang til et bredere spekter av spennende produkter og tjenester.

  • Du vil fortløpende få mer informasjon og vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd. Hører du ingenting er alt som vanlig.

  • På dette tidspunkt har vi ikke svaret på når det vil skje. Akkurat nå vil du ikke oppleve noen forskjell som kunde og du trenger ikke å foreta deg noe. Vi beholder navnet Gjensidige Bank og fortsetter akkurat som før en god stund fremover. Det betyr at produkter og tjenester vil fungere som før og at du bruker banken akkurat som du pleier. Alle saker og søknader behandler vi som vanlig og kundeservice kontakter du på samme måte som før.

  • Er du kunde i Gjensidige Bank kontakter du kundesenteret i Gjensidige Bank på samme måte som før. Er du kunde i Nordea kontakter du kundeservice hos Nordea.

    Gjensidige Bank og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Gjensidige Bank og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Gjensidige Bank i dag.

  • Vi tilbyr dessverre ikke disse tjenestene i dag. Vi jobber stadig med å utvikle tilbudet til deg som kunde, og vil utvikle mange spennende tjenester fremover. Ønsker du å få tilgang til Premium-fordelene nå, kan du sjekke om du oppfyller kriteriene for å bli Premium-kunde hos Nordea. Besøk nordea.no for mer informasjon.

  • Akkurat nå vil du ikke oppleve noen forskjell som kunde og du trenger ikke å foreta deg noe. Alle produkter og tjenester fungerer som før og du bruker banken akkurat som du pleier. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Du vil fortløpende få mer informasjon og vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd.

  • Er du kunde i Nordea kan du bruke Nordea rådgiver. Er du kunde i Gjensidige Bank kontakter du kundeservice i Gjensidige Bank på samme måte som før.

    Gjensidige Bank og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Gjensidige Bank og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Gjensidige Bank i dag.

  • Er du kunde i Nordea kan du bruke ditt lokale Nordea-kontor. Er du kunde i Gjensidige Bank kontakter du kundeservice i Gjensidige Bank på samme måte som før.

    Gjensidige Bank og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Gjensidige Bank og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Gjensidige Bank i dag.

  • Nordea har kontorer flere steder i landet. På nordea.no finner du oversikt over alle kontorer.

Mobil- og nettbank

  • På dette tidspunkt har vi ikke svaret på når det vil skje. Vi beholder navnet Gjensidige Bank og fortsetter akkurat som før en god stund fremover. Det betyr at alle produkter og tjenester fungerer som før og du vil oppleve samme bankhverdag som tidligere.

  • Nei, både mobil- og nettbank fungerer som før og du logger deg inn som vanlig. Dersom det på et senere tidspunkt vil skje endringer, vil du få beskjed i god tid før endringene skjer.

  • Gjensidige Bank vil fortsette å drive akkurat som før en god stund fremover. Det betyr at alle produkter og tjenester fungerer som før og du vil oppleve samme bankhverdag som tidligere. Både mobil- og nettbank bruker du som vanlig. Dersom det på et senere tidspunkt vil skje endringer, vil du få beskjed i god tid før endringene skjer.

  • For å laste ned Nordeas mobilbank må du ha konto og kundeforhold i Nordea. Du vil ikke kunne se kontoer du har i Gjensidige Bank i Nordeas mobilbank nå. Både mobil- og nettbank fungerer som før og du logger deg inn som vanlig.

  • Nei, du trenger ikke å bytte kodebrikken fra Gjensidige Bank. Kodebrikken bruker du som vanlig.

  • Alle produkter og tjenester fungerer som før og du vil oppleve samme bankhverdag som tidligere. Kodebrikken fra oss bruker du som vanlig. Dersom det på et senere tidspunkt vil skje endringer, vil du få beskjed i god tid før endringene skjer.

  • Du bruker samme BankID som du bruker i dag.

Dagligbank

Bruk banken som vanlig

  • Regninger betaler du på samme måte som før.
  • Det er ingen endring i kontonummer og du bruker kortene dine som vanlig.
  • Mobil- og nettbanken fungerer som før.

Konto og betaling

Kort

Sparing

Banksparing

Fondssparing

For å kjøpe fond må du være eksisterende fondskunde i Gjensidige Bank. Eksisterende fondskunder kan når som helst logge inn, se verdiutviklingen og kjøpe, selge og bytte fond.

Er du ny fondskunde?
Ønsker du investere i fond og ikke har fond i Gjensidige Bank tidligere, hjelper vi deg gjerne med dette gjennom Nordea. Den 1. mars 2019 ble Gjensidige Bank en del av Nordea som er Nordens største kapitalforvalter. Vil du bli ny fondskunde besøk nordea.no eller bli kontaktet av en rådgiver fra Nordeas eget team for nye fondskunder.

Lån

Boliglån

Billån

Gjensidige Bank ble en del av Nordea 1. mars 2019. I den forbindelse ble alle billån (inkludert eventuelt kausjonistansvar) flyttet fra Gjensidige Bank ASA til Nordea Finans Norge AS, 1. november 2019. Nordea Finans er en av de ledende aktørene i markedet.

  • Kundeforholdet ditt og en eventuell betalingsforsikringsavtale ble automatisk overført til Nordea Finans 1. november 2019.

    Kontonummer for innbetaling er ikke endret og hvis du har satt opp AvtaleGiro eller eFaktura fortsetter disse som før.

    Kundeservice har flyttet til Nordea Finans og nytt telefonnummer fra 1. november er 23 20 60 21.

    Endringen påvirker ikke andre produkter og tjenester du har i Gjensidige Bank.

  • Nei, kundeforholdet ditt og en eventuell betalingsforsikringsavtale blir automatisk overført til Nordea Finans 1. november 2019. 

    Kontonummer for innbetaling endres ikke og har du satt opp AvtaleGiro eller eFaktura fortsetter disse som før. Kundeservice flytter fra Gjensidige Bank til Nordea Finans og nytt telefonnummer fra 1. november er 23 20 60 21. 

    Endringen påvirker ikke andre produkter og tjenester du har i Gjensidige Bank.

  • Nei, det trenger du ikke. Autotrekk fungerer akkurat som før.

  • Du står fritt til å velge hvor du ønsker å søke om billån. Vi anbefaler at du søker der du får best betingelser.
    Nordea Finans er en av de ledende aktørene i markedet. Ønsker du å søke om billån, hjelper vi deg gjerne med dette gjennom Nordea. Besøk nordea.no for å finne mer informasjon og for å søke om lån.

  • Har du en billånssøknad du ønsker å endre på, bruker du lenken vi har sendt deg på SMS og e-post. Du kan enkelt gjøre endringer på søknaden hvis du f.eks. ombestemmer deg for hvilken bil du skal kjøpe.

  • Nei, dessverre er dette ikke tilgjengelig nå.

    Hvis du ønsker status over saldoen din anbefaler vi deg å opprette eFaktura på billånet ditt. Resterende saldo på billånet ditt vises i eFakturaen du godkjenner hver måned.

    For andre spørsmål om billånet ditt kan du kontakte Nordea Finans på telefon 23 20 60 21.

  • Nei, betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og du skal fortsatt få gode priser. 

  • Betalingsforsikringen overføres også til Nordea Finans, men vilkårene i avtalen er uendret.

  • Leasingbiler er registrert på det finansieringsselskapet som finansierer bilene, det vil si Gjensidige Bank. Siden bilvirksomheten er overført til Nordea Finans Norge AS blir også eiendomsretten overført og det blir utstedt nytt vognkort på bilen. Du får derfor tilsendt nytt vognkort del 1 kort tid etter 1. november.

  • Dette er avhengig av saksbehandlingstid i Skatteetaten og Vegvesenet. Mest sannsynlig i løpet av november.

  • Alle Easly kunder er formelt kunder i Gjensidige Bank og får derfor denne informasjonen.

  • Oppsigelsen skjer automatisk fordi alle leasingbilene blir omregistrert fra Gjensidige Bank til Nordea Finans i forbindelse med fusjonen av de to selskapene. 

    Er du forsikret i et av disse selskapene må du kontakte forsikringsselskapet for å reåpne forsikringen:

    • Euro Insurance
    • KNIF Trygghet Forsikring
    • HDI-Gerling Forsikring
    • W. R. Berkley Insurance
    • HDI Global
    • Møretrygd
    • Argo Global Nordeuropa
    • NEMI Forsikring
    • Oslo Forsikring

    Er du forsikret i et annet selskap enn nevnt over  må du ta kontakt med forsikringsselskapet ditt for å reåpne forsikringen.

  • Kundeservice har flyttet fra Gjensidige Bank til Nordea Finans og nytt telefonnummer fra 1. november er: 23 20 60 21. 

Forbrukslån

Pensjon

Bedrift

Bedriftsinnskudd

Bruk banken som vanlig

Alle produkter og tjenester fungerer som før og du trenger ikke å foreta deg noe. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Kundeservice kontakter du på samme måte som før.

Landbruk

Bruk banken som vanlig

Alle produkter og tjenester fungerer som før og du trenger ikke å foreta deg noe. Betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Kundeservice kontakter du på samme måte som før.

  • Regninger betaler du på samme måte som før.
  • Det er ingen endring i kontonummer og du bruker kortene dine som vanlig.
  • Mobil- og nettbanken fungerer som før.

Landbrukskonto og betaling

Bankkort

Lån til landbruket

Personvern