Navigasjon, søk og logg inn

Gjensidige Bank blir Nordea Direct

b8dde1

27. februar blir vi Nordea Direct

Gjensidige Bank ble en del av Nordea i 2019 og nå endrer vi navn. Nordea Direct blir et eget og separat banktilbud fra Nordea. Nordea Direct vil fortsette å tilby gode priser til deg som vil gjøre det meste på nett- eller i mobilbanken, akkurat som i Gjensidige Bank.

Velkommen som kunde i Nordea Direct.

Hva betyr dette for deg?

Inntil 27. februar bruker du banken som vanlig

Frem til 27. februar er det ingen endringer du trenger å forholde deg til som kunde av oss. Du bruker bare banken som vanlig. 

27. februar endrer vi navn til Nordea Direct - og blir et nytt banktilbud fra Nordea

Utover nytt navn, nye nettsider og nytt telefonnummer til kundeservice er det ingen endringer for deg som kunde. Det nye navnet vårt, Nordea Direct, lanseres 27. februar og vi blir et helt eget og separat banktilbud fra Nordea.

Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Den gode kundeservicen du er vant til beholder du selvfølgelig også. Lånene, kontoene og kortene dine blir de samme som før. På sikt vil du få nye kort. Vi skal fortsatt gi deg gode priser og den samme gode opplevelsen.

Dette skjer 27. februar:

  • Nordeadirect.no blir vår nye nettside og nettbank
  • Vi vil be deg laste opp og aktivere ny Nordea Direct mobilbank
  • Kundeservice forblir den samme, men får nytt nummer: 23 20 60 70 

Utover nytt navn, ny nettside og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar.

  • Når du logger inn i den nye nett- og mobilbank finner du samme innhold som før
  • Boliglån og regninger betaler du på samme måte som før
  • Det blir ingen endring i kontonummer
  • Du bruker kortene dine som vanlig
  • Du vil se Nordea Direct Bank ASA som avsender på fakturaene du mottar fra oss

Gjensidige Bank ASA endrer navn til Nordea Direct Bank ASA. Er du, eller ønsker du å bli, Nordea-kunde i tillegg går det fint, men du vil oppleve to separate banker.

Vi blir Nordea Direct

Fond flyttes til Nordea

Du må gå på nordea.no for å kjøpe nye fond, og har du fond hos oss anbefaler vi deg å selge/flytte fondene dine. Hvis du ikke har flyttet fondene dine ennå vil du finne de om om du logger inn på Gjensidige.no - også etter 27. februar.

Er det noe du lurer på i forbindelse med navneendringen kan du finne svaret her:

  • Nordea overtok eierskapet til Gjensidige Bank 1. mars 2019. 27. februar 2020 skifter vi navn til Nordea Direct, men fortsetter akkurat som før. Du vil fortløpende få mer informasjon, og vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd.

  • Nei, Inntil 27. februar bruker du banken som vanlig.

    Fra 27. februar logger du inn i nettbanken på nordeadirect.no og laster ned og aktiverer ny mobilbank. Telefonnummeret vårt blir 23 20 60 70.

    Har du saker eller søknader til behandling hos oss, behandler vi disse som vanlig. Betingelsene dine endres ikke som følge av navnendringen, og vi skal fortsatt gi deg gode priser.

  • Nordea Direct og Nordea har et felles mål om å gi deg et bredere tjenestetilbud og fremtidsrettede bankløsninger. Vi vil fremover legge til rette slik at du som kunde vil få gode banktjenester til gode priser.

  • Inntil 27. februar treffer du kundeservice der du alltid har truffet dem. Etter 27. februar finner du oss som Nordea Direct på vårt nye telefonnummer 23 20 60 70.

  • For et år siden ble Gjensidige Bank kjøpt av Nordea og 27. februar 2020 får vi nytt navn og ny profil.

    Nordea Direct ønsker å bygge videre på alt det gode med Gjensidige Bank og vil derfor fortsette som et eget tilbud, separat fra øvrige Nordea.

    Vi skal fortsatt være den beste banken for deg som er opptatt av gunstige priser og enkle løsninger på nett.

  • Du vil få mer informasjon både før og etter navneendringen 27. februar - og vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd.

  • På dette tidspunktet har vi ikke svaret på om og når det vil skje.

    På grunn av separate banksystemer vil vi ikke ennå kunne gi deg alt på et sted.

  • Nei, Gjensidige Bank vil ikke forsvinne, men fra 27. februar skifter vi navnet til Nordea Direct.

    Det har vært et eierskifte da Gjensidige Bank ble kjøpt av Nordea for ett år siden;

    Gjensidige Bank ASA skifter navn til Nordea Direct Bank ASA den 27. februar.

    Nordea Direct Bank ASA blir eiet av Nordea Bank Abp.

  • Nei, vi får ikke lov til å dele data og vi deler de ikke. Kundedata beholdes i selskapet. Du må aktivt samtykke for at vi skal dele dine data mellom Nordea selskapene.

  • Nei. Du må aktivt samtykke for at vi skal dele dine data mellom Nordea selskapene.

  • Du vil bli kunde i Nordea Direct men det er helt opp til deg om du også vil bli kunde i Nordea. Du kan når som helst avslutte ditt kundeforhold i Nordea Direct.

  • For å få tilgang til Nordeas rådgivere må du også bli kunde i Nordea. Som kunde i Nordea Direct har du kun tilgang til tjenestene i Nordea Direct.

    Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Nordea Direct og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Nordea Direct.

  • Vi jobber stadig med å utvikle mange spennende tjenester fremover, men Nordea Direct vil være et enklere tilbud enn Premium fra Nordea. Ønsker du å få tilgang til Premium-fordelene fra Nordea, kan du sjekke om du oppfyller kriteriene for å bli Premium-kunde hos Nordea. Besøk nordea.no for mer informasjon.

  • For å bruke kontorene og tjenestene til Nordea må du bli kunde i Nordea.

    Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. Er du kunde i begge banker vil du oppleve to separate banker.

  • Nordea har kontorer flere steder i landet. På nordea.no finner du oversikt over alle kontorer. Nordea Direct vil dessverre ikke kunne betjenes i kontorene.

  • De blir de samme som i dag.

  • Nei, med unntak av fondshandel.

  • Nei, det er gratis å bli kunde i Nordea.

  • Det er helt opp til deg om du vil bli kunde i Nordea Direct eller Nordea.

    Nordea Direct skal fortsatt være den beste banken for deg som er opptatt av gunstige priser og enkle løsninger på nett. Ser du behov for fondshandel, rådgivning eller et bredere tilbud av tjenester kan vi anbefale at du blir kunde i Nordea.

  • Forsikringene dine i Gjensidige fortsetter akkurat som før. De finner du fortsatt på gjensidige.no.

  • Vi kan ikke si noe om forsikringene dine.

    Nordea Direct er en del av Nordea, mens forsikringene dine i Gjensidige finner du fortsatt på gjensidige.no.

Dagligbank

Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Nordea Direct uten samtykke og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Gjensidige Bank i dag.

Mobil og nettbank

  • Ja, etter 27. februar må du gå inn på nordeadirect.no for å logge deg inn i nettbanken din.

  • Frem til 27. februar bruker du dagens mobilbank som vanlig.

    Den 27. februar vil du få en melding i mobilbanken om å laste ned og aktivere din nye Nordea Direct mobilbank.

    Der vil du kjenne igjen mye fra dagens mobilbank.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller 23 20 60 70.

  • Ja.
    Du vil oppleve samme nett og mobilbank, men du må gå på nordeadirect.no for å logge inn i nettbanken og mobilbanken får nytt design.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar.

    Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller 23 20 60 70.

  • Nei, men den får nye farger og et forenklet oppsett og du får ikke lenger tilgang til forsikringer, pensjon og fond. Etter 27. februar må du bruke nordeadirect.no for å logge deg inn.

    Lånet ditt/kontoer/kort vil fungerer som før. Vi skal fortsatt gi deg gode priser og den samme gode service som du er vant med hos oss. Du vil ha de samme vilkårene som før.

  • Nei.

    For å finne forsikringene, fondene dine og pensjonen din må du logge deg inn på gjensidige.no eller bruke gjensidige appen som du gjør i dag. Vi vil fremover tilby fondssparing via Nordea.

    Lånet ditt/kontoer/kort vil fungerer som før. Vi skal fortsatt gi deg gode priser og den samme gode service som du er vant med hos oss. Du vil ha de samme vilkårene som før.

  • Nei, fra den 27. februar 2020 vil du få en melding i mobilbanken om å laste ned og aktivere din nye Nordea Direct mobilbank. Du vil se alt innholdet ditt og kjenne igjen mye fra dagens mobilbank.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller 23 20 60 70.

  • Ja det kommer vi gjøre.

    Vår ambisjon er å ha det beste tilbudet til deg som kunde og være den beste digitale banken.

  • Nei.

    Du får egen Nordea Direct mobilbank.

    For å laste ned Nordeas mobilbank må du bli kunde i Nordea. Du vil kunne se kontoer du har i Nordea Direct i Nordeas mobilbank og motsatt om noen måneder hvis du ønsker det.

  • Nei, du trenger ikke å bytte kodebrikken fra Gjensidige Bank. Kodebrikken bruker du som vanlig.

  • Du bruker den BankID som du bruker i dag.

  • Nei.

    Nordea Direct vil være en egen bank med egne systemer. På lengre sikt vil de bli mer felles løsninger.

  • Ja, vi viderefører det samme gode kundesenteret. 

  • Ja, dersom du samtykker til å dele data mellom Nordea Direct og Nordea. Dette vil du senere kunne gjøre direkte i nett-/mobilbanken.

Konto og betaling

Kort

  • Nei.

    Når kortene dine utløper på dato eller må byttes vil Gjensidige Bank kortene erstattes med Nordea Direct kort. Dette kan ta opptil to år og vi har gjort dette av økonomiske og miljømessige hensyn. 

    Akkurat nå vil ikke du oppleve noen forskjell som kunde. Navneendringen vil ikke føre til noen vesentlige endringer og du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser.

    Har du saker under behandling hos oss vil denne prosessen forløpe akkurat som den ellers ville ha gjort. Kundeservice og rådgivere treffer du der du alltid har truffet dem. Både nettbank og mobilbank bruker du som vanlig. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd.

  • Ja, du kan bruke kortene dine som vanlig selv om det står Gjensidige Bank på kortet.

  • Du får nytt Nordea Direct kort i god tid før kortet ditt utløper.

  • Du kan bruke kortene dine som vanlig og til kortet utløper. I god tid før kortet utløper får du automatisk nytt Nordea Direct kort.

  • Nei. 

    I god tid før kortet utløper får du automatisk nytt Nordea Direct kort.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei. 

    Gjensidige Bank kortet ditt fungerer som før - også i utlandet. I god tid før kortet utløper får du automatisk nytt Nordea Direct kort. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, du vil ikke få nye kortnummer og du kan bruke kortene dine som vanlig.

  • Nei, priser og betingelser endres ikke som følge av navneendringen.

  • Nei. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, du trenger ikke å signere nye kortavtaler og vilkår.

  • Ja.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, du trenger ikke endre kortinformasjon du har lagret. Kortnummer, kortnummer, utløpsdato og CVC-nummer vil være det samme som før navneendringen.

  • Nei. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Det vil være vi i Nordea Direct / Gjensidige Bank som behandler din søknad.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, Da må du ha kort i Nordea - som fortsatt vil være en separat bank.

  • Nei. Du trenger ikke gjøre noe.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, Dealpass har blitt avsluttet. Vi ser på nye tilbud til deg som kunde I Nordea Direct.

  • Besøk nordea.no eller kontakt kundeservice hos Nordea for mer informasjon om Nordeas ulike produkter.

  • Er du Premium eller Private Banking kunde i Nordea får du tilgang til Priority Pass og Concierge service.

    Nordea Direct vil ikke tilby disse tjenestene.

  • Da henvender du deg til oss i Nordea Direct og vi vil såklart hjelpe deg.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Har du kort fra Gjensidige Bank/Nordea Direct kontakter du kundeservice hos oss i Nordea Direct. Har du kort fra Nordea, kontakter du kundeservice hos Nordea.

    Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer.

    På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Gjensidige Bank og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt i Gjensidige Bank i dag.

Sparing

  • Nei, betingelsene dine endres ikke - og vi skal fortsatt gi deg gode priser.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, betingelsene dine endres ikke. Vi skal fortsatt gi deg gode priser.

  • Nei, du trenger ikke å gjøre noe med faste trekk til spareavtaler. Spareavtalene dine fungerer på samme måte som før.

    Merk:
    Spareavtaler knyttet til fondssparing har blitt stoppet. Alle andre spareavtaler fortsetter som før.

  • Nei, du trenger ikke opprette spareavtaler på nytt. Spareavtalene dine fungerer på samme måte som før.

    Merk:
    Spareavtaler knyttet til fondssparing har blitt stoppet. Alle andre spareavtaler fortsetter som før.

  • Nei, betingelsene dine endres ikke som følge av navneendringen.

  • Nei, du trenger ikke opprette dette på nytt. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

    Merk:
    Spareavtaler knyttet til fondssparing har blitt stoppet. Alle andre spareavtaler fortsetter som før.

  • Det skjer ingenting.

    Merk:
    Spareavtaler knyttet til fondssparing har blitt stoppet. Alle andre spareavtaler fortsetter som før.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du chat eller 23 20 60 70.

  • Det skjer ingenting.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Ja.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

Boliglån

  • Ja. Låneavtalen og betingelsene dine endres ikke som følge av navneendringen.

  • Betingelsene dine endres ikke som følge av navneendringer og vi skal fortsatt gi deg gode priser.

    Vi følger hele tiden med på boliglånsrenten i markedet og vi skal fortsette å være konkurransedyktige på pris over tid. Nordea Direct setter renter uavhengig av Nordea og, som før, vurderer vi rentene løpende opp mot markedet og våre innlånskostnader.

    Ved eventuell endring av våre priser vil prisendringene kommuniseres til våre kunder minimum 6 uker før de endres.

  • Utover nytt navn, nye nettsider, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

    Vi i Gjensidige Bank/Nordea Direct følger hele tiden med på boliglånsrenten i markedet og vi skal være konkurransedyktige.

     

  • Ja.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Søknaden følger med oss til Nordea Direct og du trenger ikke å gjøre noe. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Vi behandler søknaden din som vanlig. Kundeservice i Nordea Direct kontakter du på samme måte som før.

  • Du står fritt til å velge hvor du ønsker å søke om finansieringsbevis.

    Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker og vil behandle søknader uavhengig av hverandre. Vi anbefaler deg å søke der du får best betingelser.

  • Det står du fritt til å velge som kunde

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Låneavtalen endres ikke som følge av navneendringen. Alle saker og søknader behandler vi som vanlig. Kundeservice kontakter du på samme måte som før.

  • Nordea Direct vil være et helt separat banktilbud fra Nordea, men du står fritt til å slette søknaden dersom du ønsker det.

  • Nei det vet de ikke.

    Uten at du gir samtykke til å dele informasjon vil ikke Nordea Direct dele kundedata med Nordea.

  • Nei, det trenger du ikke.

  • Nei, det vil ikke skje noe med pantet ditt.

  • Ja.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Vi anbefaler deg å fortsette prosessen.

    Vi behandler søknader som vanlig selv om vi endrer navn til Nordea Direct.

  • Lånet du har i dag med avdragsfrihet vil fortsette som normalt i Nordea Direct. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Det vil ikke skje noe med kausjonistene p.t. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Du finner den i nettbanken på nordeadirect.no etter 27. februar.

  • På nordeadirect.no eller på 23 20 60 70 får du hjelp.

  • Du finner den i nettbanken på nordeadirect.no etter 27. februar.

Organisasjonsmedlem

  • Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar.

    Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar.

    Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Du som har vært TEKNA/NITO kunde hos oss er allerede over i vår Pluss kundeprogram som vil videreføres i Nordea Direct.

  • Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar.

    Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

Priser og vilkår

  • Vi vil alltid jobbe for å være konkurransedyktige i markedet. Det vil ikke bli noen endringer i priser som følge av navneendringen. 

  • Det vil ikke bli noen endringer i priser som følge av navneendringen. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Du finner Nordea priser på nordea.no og Nordea Direct priser på nordeadirect.no.

  • Det vil ikke bli noen endringer i priser som følge av navneendringen.

    Prisene vil følge pengemarkedsrenten og markedet som før.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer.

    På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine i Gjensidige Bank / Nordea Direct og kjenner derfor ikke bankengasjementet ditt.

  • Nei, Nordea Direct og Nordea vil inntil videre drives som to selvstendige banker med egne kundesystemer. På grunn av taushetsplikt og personvern vil ikke Nordea ha tilgang til kundedataene dine.

Billån

  • Alle billån ble flyttet fra Gjensidige Bank til Nordea Finans 1. november 2019.

    Kontonummer for innbetaling er ikke endret og har du satt opp AvtaleGiro eller eFaktura fortsetter disse som før. Kundeservice har nytt telefonnummer: 23 20 60 21.

    Navneendringen påvirker ikke andre produkter og tjenester du har i Nordea Direct eller Nordea.

Forbrukslån

Fondssparing

Ønsker du investere i fond hjelper vi deg gjerne med dette gjennom Nordea. Vil du bli ny fondskunde besøk nordea.no eller bli kontaktet av en rådgiver fra Nordeas eget team for nye fondskunder.

Pensjon

Bedriftsinnskudd

Bruk banken som vanlig. Alle produkter og tjenester fungerer som før og du trenger ikke å foreta deg noe. Betingelsene dine endres ikke som følge av navneendringen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Kundeservice kontakter du på samme måte som før.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

Landbruk

  •  

    Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

    .

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, det skjer ingen endring på kontoene dine. 

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei.

    Utover nytt navn, ny profil og nettside, og nytt telefonnummer vil du ikke oppleve noen stor forskjell etter 27. februar. Du vil ha de samme vilkårene som før og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Både den nye mobilbanken du laster ned og nettbanken på nordeadirect.no bruker du som vanlig og har alle kontoene, betalingene og all historikken din. Har du saker under behandling hos oss vil de bli behandlet som normalt. Vår hyggelige kundeservice treffer du på chat eller på 23 20 60 70.

  • Nei, du trenger ikke endre på AvtaleGiroene dine. AvtaleGiro fungerer akkurat som før.

  • Nei, du trenger ikke endre på eFakturaene dine. Du kan se, endre, godkjenne og betale eFaktura akkurat som før.

  • Ja, det går fint. Bruker du Vipps Regninger, betaler du på samme måte som før.

  • Vi tilbyr dessverre ikke disse tjenestene i dag. Vi jobber stadig med å utvikle tilbudet til deg som kunde, og vil vi utvikle mange spennende tjenester fremover. Ønsker du å komme i gang med en eller flere av disse nå, kan du det gjennom å bli kunde i Nordea.