Pasientguiden - få støtte og svar på det du lurer på

Vi tester en ny tjeneste. Gjennom Pasientguiden kan du som har fått en medisinsk diagnose og venter på utredning eller behandling få støtte og svar på det du lurer på.

Default

Telefon- eller videosamtale med lege

Pasientguiden hjelper deg som er under utredning eller venter på behandling, enten det er gjennom offentlig eller privat sektor. Gjennom telefon- eller videosamtale med en erfaren lege kan du få svar på spørsmålene du har knyttet til diagnosen du har fått og veien videre. Legen kan være en støtte for deg i venteperioden. 

Eksempler på spørsmål du kan stille legen:

  • Hva kan jeg forvente av utredning og/eller behandlingen og hvilke utfordringer må jeg være forberedt på i etterkant?
  • Hvilke bivirkninger kan medisinene jeg skal ta gi?
  • Hva betyr epikrisen?
  • Hvilke spørsmål bør jeg stille i kontakt med helsepersonellet jeg skal møte?

Eller andre spørsmål du kom på etter at du gikk ut av legekontoret. 

Pasientguiden er en ny tjeneste vi i første omgang tilbyr i en begrenset periode, og det kommer til å være noen diagnoser som ikke Pasientguiden kan hjelpe deg med. Du kan ta kontakt med Eyr for å høre om du kan få hjelp og støtte med diagnosen du har fått. 

Det er et begrenset antall plasser i testperioden. Det er ingen kostnader for deg som kunde.

Bestill time

For å melde interesse kan du ringe Eyr mellom 3. oktober-14. oktober på telefon 41 20 05 17. Åpningstidene er 9–11, mandag–fredag. Samtalene starter opp fra 17. oktober.

eyr - logo.png