Pasientguiden hjelper deg som er under utredning eller venter på behandling, enten det er gjennom offentlig eller privat sektor. Gjennom telefon- eller videosamtale med en erfaren lege kan du få svar på spørsmålene du har knyttet til diagnosen du har fått og veien videre. Legen kan være en støtte for deg i venteperioden.
Eksempler på spørsmål du kan stille legen:
- Hva kan jeg forvente av utredning og/eller behandlingen og hvilke utfordringer må jeg være forberedt på i etterkant?
- Hvilke bivirkninger kan medisinene jeg skal ta gi?
- Hva betyr epikrisen?
- Hvilke spørsmål bør jeg stille i kontakt med helsepersonellet jeg skal møte?
Eller andre spørsmål du kom på etter at du gikk ut av legekontoret.
Pasientguiden er en ny tjeneste vi i første omgang tilbyr i en begrenset periode, og det kommer til å være noen diagnoser som ikke Pasientguiden kan hjelpe deg med. Du kan ta kontakt med Eyr for å høre om du kan få hjelp og støtte med diagnosen du har fått.
Det er et begrenset antall plasser i testperioden. Det er ingen kostnader for deg som kunde.
Bestill time
For å melde interesse kan du ringe Eyr mellom 3. oktober-14. oktober på telefon 41 20 05 17. Åpningstidene er 9–11, mandag–fredag. Samtalene starter opp fra 17. oktober.
