Hopp til innhold
Et eldre par går på tur langs en fjord.

Meld skade, tap, avbestilling og sykdom på reise

Meld saken raskt og enkelt på nett. Her får du også svar på ofte stilte spørsmål om forsinkelser, bagasje og avbestilling. 

Er du i utlandet og har behov for hjelp? Ring vår døgnåpne alarmsentral på telefon +45 88 24 73 00.

Slik bruker du reiseforsikringen din

  1. Finn frem fødselsnummer for alle det gjelder, og dato for hendelsen.
  2. Logg inn og meld saken. Gjelder det avbestilling, kan du registrere saken når du vet hva du får refundert av reise- eller flyselskap.
  3. Følg saken og skriv til skadebehandleren din.
  4. Vi ordner resten. Det kan ta inntil 4 uker før saken din er behandlet.

Du kan når som helst skrive til skadebehandleren din og laste opp dokumenter ved å logge inn – også hvis en pågående sak står som ferdigbehandlet.

Gjelder det en ny skadehendelse, kan du melde inn en ny skade.

Har du reiseforsikringen gjennom jobb?

Hvis du ikke allerede har lagt til reiseforsikringen, trenger du forsikringsnummeret til arbeidsgiveren din for å melde saken. Det finner du i forsikringsbeviset deres.

Les mer om hva reiseforsikringen dekker

Knust skjermen på mobilen?

Ved knust skjerm eller annen skade på mobilen bør du melde skaden på innboforsikringen, da denne dekker flere typer skader på mobil. Reiseforsikringen er best å benytte ved tyveri. Les mer om mobilskade.

Ofte stilte spørsmål

Hent reisekortet ditt

Med det digitale reisekortet ditt er du godt forberedt når du skal ut å reise. Om noe uforutsett skulle skje, kan du raskt og enkelt komme i kontakt med oss og få hjelp.

Hold deg oppdatert på reisen

Med Reiseklar appen fra Utenriksdepartementet kan du blant annet holde deg oppdatert på sikkerhetssituasjon, reiseråd og andre relevante opplysninger for nær 200 land. Du kan også registrere reisen din slik at UD kan komme i kontakt med deg dersom det oppstår en krisesituasjon der du befinner deg.