Enkelt og trygt med BankID – også på mobil

Din side er din personlige side på gjensidige.no. Der finner du alt som har med ditt kundeforhold hos oss å gjøre. Bruker du BankID til å logge inn, kommer du raskt i gang.

Enkelt blir enklere

For å logge inn på Din side kan du benytte fødselsnummer/passord, kodebrikke fra Gjensidige Bank eller BankID.

Hvis du har BankID, er dette en enkel metode som vi gjerne anbefaler. Hvilken bank du opprettet BankID i, spiller ingen rolle.

Fordelene med BankID er at du kan bruke én kodebrikke, eller mobilen din, til å logge inn – ikke bare på Din side, men i alle landets banker.

Du kan også bruke BankID for å logge inn på offentlige tjenester som Altinn, NAV, helsenorge.no og Skatteetaten. 

Lei av kodebrikke og Java?

Har du BankID på mobil, fungerer telefonen din som kodebrikke. Det er praktisk fordi du stort sett alltid har den i nærheten.

I tillegg slipper du programmet Java, som har skapt problemer for mange nettbankkunder de siste årene. Det blir også enklere å logge seg inn når du for eksempel er på reise, og gjerne må bruke datamaskiner som ikke har Java installert.

 

Slik bestiller du BankID på mobil

  • Du kan bestille i nettbanken. Det er enkelt, og BankID på mobil er klar til bruk etter et par minutter. Slik gjør du:

    1) Logg inn med din kodebrikke fra Gjensidige Bank (den kan være med eller uten BankID)

    2) Velg «BankID» i menyen, deretter «BankID på mobil», og følg bestillingsløpet

    Er du bankkunde i Gjensidige, men logger inn med BankID fra en annen bank?

    Da må du legitimeres med pass før du kan bestille BankID på mobil hos oss. Det kan du gjøre på ditt nærmeste Gjensidige-kontor, eller ved å kontakte oss på 03100 for legitimering på Posten.

  • Du kan bestille BankID på mobil i nettbanken der du er kunde. På bankid.no finner du oversikt over hvilke banker som tilbyr tjenesten.

BankID er sikker signering og legitimering på nett
Icon-tip

Lurer du på noe?

Default

Full oversikt på Din side

Din side inneholder mange tjenester som gjør det enklere for deg å være kunde hos oss.

Du kan blant annet

  • oppdatere personopplysninger
  • bruke nettbanken, hvis du er kunde i Gjensidige Bank
  • få oversikt over alle dokumenter og avtaler
  • utføre endringer i forsikringene, for eksempel kjørelengde og innbosum
  • bruke våre kalkulatorer til å vurdere behov, beregne pris og kjøpe nye forsikringer – med nettrabatt
  • melde skader og følge saksgangen
  • få oversikt over fondssparing og bytte fond
  • få oversikt over pensjonsavtaler og endre spareprofil