Informasjon til deg som er rammet av jordskredet i Gjerdrum

Vi har samlet informasjon om hva vi kan hjelpe deg med dersom du er forsikringskunde i Gjensidige og er rammet av skredet i Gjerdrum. Hvis du skal melde skade, eller har spørsmål som du ikke får svar på her, kan du ringe kundesenteret vårt på 915 03100.

Vi forstår at dette er en svært krevende situasjon og at informasjonsbehovet er stort. Her har vi samlet svar på noen av spørsmålene du kanskje har nå.

Vi erstatter økonomiske tap du som kunde har lidd på grunn av skredkatastrofen. I noen tilfeller kan erstatningen avhenge av hvilken forsikring du har, og i så fall opplyser vi deg om det. 

Skal du melde skade?

  • Hvis du skal melde skade, eller har spørsmål som du ikke får svar på her, kan du ringe kundesenteret vårt på 915 03100, så får du tildelt en skadebehandler og hjelp videre.
  • Hvis du allerede har meldt skade og fått tildelt en skadebehandler, kan du kontakte han eller henne direkte ved spørsmål om erstatning. 

Vi kan ikke svare på spørsmål om hvor lenge evakueringen vil vare, eller når du kan få tilgang til boligen din. Slike spørsmål må du stille til kommunen eller politiet. 

Ofte stilte spørsmål og svar