Slik melder du skade på traktor, arbeidsmaskiner og maskinredskap
- Du melder skade ved å logge deg inn og velge forsikringen din her
- Vi tar kontakt med deg når saken er registrert
- Vi behandler saken og holder deg orientert underveis
En unik fordel for deg
Få rabatter og gode tilbud som fordelskunde
Medlemskap som gir ekstra fordeler
Få konkurransedyktige priser på boliglån og billån fra vår samarbeidspartner, Nordea
Inspirerende historier og aktuelle saker med nyttige opplysninger, tips og råd
Ha med befaringsekspert som sjekker feil og mangler på ferdigbefaring i ny bolig
Meld skade på traktor og arbeidsmaskin raskt og enkelt på nett.
Skademeldingsskjemaet skal til enhver tid ligge i arbeidsmaskinen, slik at du har dette tilgjengelig ved et sammenstøt. Ettersom skademeldingsskjemaet skrives med gjennomslag, slik at både du og en motpart får en kopi, sender vi deg dette kostnadsfritt per post.
Etter skaden er registrert og du har fått skadenummeret ditt, kan du ta kontakt med verkstedet du ønsker å benytte deg av.
Hvis vi trenger mer informasjon fra deg, kontakter vi deg senest neste virkedag. I perioder med ekstra stor pågang kan det ta noe lenger tid. Vi bistår med å avklare omfanget av skaden og om forholdet er dekket av forsikringen.
Arbeidsmaskinforsikringen dekker maskinen med det utstyret som fulgte maskinen fra forhandler, samt ekstrautstyr (ettermontert utstyr) med verdi opptil 10 000 kroner. Utstyr over denne verdien må forsikres med en egen forsikring, for eksempel som eiendeler.
Traktorens ansvarsforsikring dekker skade som redskapet påfører andre (tredjeperson), men skade på selve redskapet som er påmontert er ikke dekket. Dette må forsikres med en egen forsikring, for eksempel som maskinløsøre eller eiendeler.
Dersom det er en erstatningsmessig skade som gjør at du trenger redning, som for eksempel utforkjøring og arbeidsmaskinen får skade, dekker forsikringen berging og transport. Er det ren driftsstans, må du ha en ekstra dekning i forsikringen for redning (dekningen vei eller vei/terreng).
Skademeldingsskjemaet skal til enhver tid ligge i arbeidsmaskinen, slik at du har dette tilgjengelig ved et sammenstøt. Ettersom skademeldingsskjemaet skrives med gjennomslag, slik at både du og en motpart får en kopi, sender vi deg dette kostnadsfritt per post.
Etter skaden er registrert og du har fått skadenummeret ditt, kan du ta kontakt med verkstedet du ønsker å benytte deg av.
Hvis vi trenger mer informasjon fra deg, kontakter vi deg senest neste virkedag. I perioder med ekstra stor pågang kan det ta noe lenger tid. Vi bistår med å avklare omfanget av skaden og om forholdet er dekket av forsikringen.
Arbeidsmaskinforsikringen dekker maskinen med det utstyret som fulgte maskinen fra forhandler, samt ekstrautstyr (ettermontert utstyr) med verdi opptil 10 000 kroner. Utstyr over denne verdien må forsikres med en egen forsikring, for eksempel som eiendeler.
Traktorens ansvarsforsikring dekker skade som redskapet påfører andre (tredjeperson), men skade på selve redskapet som er påmontert er ikke dekket. Dette må forsikres med en egen forsikring, for eksempel som maskinløsøre eller eiendeler.
Dersom det er en erstatningsmessig skade som gjør at du trenger redning, som for eksempel utforkjøring og arbeidsmaskinen får skade, dekker forsikringen berging og transport. Er det ren driftsstans, må du ha en ekstra dekning i forsikringen for redning (dekningen vei eller vei/terreng).