Hopp til innhold
Kvinne sitter i kontorlandskap forran PC-skjermen og jobber.

Kundeservice

Vi hjelper deg gjerne, enten det gjelder forsikring, pensjon eller fondssparing. Du kan også få løst mye selv ved å logge inn.

Gå til kundeservice for bedrift eller kundeservice for landbruk.

Hva vil du gjøre?

Ofte stilte spørsmål

Er saken dekket?

I forsikringsvilkårene dine finner du hva som gjelder for deg. Du kan også få svar på ofte stilte spørsmål om hver forsikring på skadesidene våre.

Les mer og meld skade
Hvordan oppretter jeg eller endrer AvtaleGiro?

Du kan opprette og endre AvtaleGiro når du logger inn. Hvis du skal si opp AvtaleGiroen må du kontakte banken din.

Se spørsmål og svar om AvtaleGiro og betaling

Logg inn for å opprette AvtaleGiro for forsikringer

Hva får jeg i kundeutbytte?

Hva du får i kundeutbytte kan variere litt fra år til år. Det kommer også an på hva du betaler for forsikringene dine. Utbetalingen åpner i slutten av mai og vi kontakter alle kunder som får kundeutbytte med mer informasjon så snart de kan hente ut kundeutbyttet sitt.

Les mer om kundeutbytte
Fullmakt eller fremtidsfullmakt – hva gjør jeg?

Fullmakt  hjelpe til nå Om du skal hjelpe foreldre eller andre med forsikringene sine, trenger vi en fullmakt. 

Fremtidsfullmakt – hjelpe til i fremtiden

Du kan opprette en fremtidsfullmakt for deg selv eller på vegne av andre. Da gir du andre fullmakt til å hjelpe deg med forsikringene den dagen du ikke er i stand til å håndtere dem selv, for eksempel på grunn av demens.

  • Om du trenger å skrive en fremtidsfullmakt, kan du lese om krav og hva den bør inneholde hos Statsforvalteren
  • Hvis du allerede har en fremtidsfullmakt som har trådt kraft, trenger vi en attest fra Statsforvalteren som dokumenterer dette. Om du allerede har fullmakt, trenger du ikke skrive en fremtidsfullmakt.

Logg inn med din egen BankID og last opp attesten fra Statsforvalteren.   Lurer du på noe annet? Logg inn med din egen BankID og skriv til oss.

Hva gjør jeg med forsikringene etter et dødsfall?

Mange lurer på hvordan de skal ordne med forsikringene etter et dødsfall. Les mer om hvordan du blant annet sier opp en forsikring, overfører den til deg selv eller får utbetalt livsforsikring.

Se informasjon til etterlatte
Jeg har fått en e-post eller SMS med Gjensidige som avsender som jeg tror kan være svindel. Hva gjør jeg?

Er du i tvil om e-posten eller SMS-en er ekte eller forsøk på svindel, gå direkte til nettsiden vår istedenfor å klikke på lenkene.

Husk at vi aldri vil be deg om å dele personlig informasjon, for eksempel kontonummer, med oss på e-post eller SMS.

Se e-posten som flere har fått tilsendt i april 2024

Hvordan flytter jeg forsikringene mine til Gjensidige?

Du kan enkelt flytte forsikringene dine til oss på nett. Velg hvilke forsikringer du ønsker et uforpliktende tilbud på, tilpass opplysninger underveis, og snakk samtidig med en rådgiver hvis du vil.

Sjekk pris og få et samlet tilbud
Hvordan flytter jeg pensjonskonto til Gjensidige?

Det lønner seg å samle pensjonsavtalene på ett sted. Fyll ut og send inn flytteskjema, så henter vi informasjonen som trengs og flytter de til oss.

Flytt pensjonskonto

Klage, oppsigelse og varsling

Klage eller tilbakemelding

Om du ønsker å klage på en beslutning i en skadesak, kan du skrive direkte på saken ved å logge inn. Du kan også klage til vårt Kundeombud, eller eksterne klageorganer.

Les mer om klage og tilbakemelding
Oppsigelse og angrerett

Om du flytter forsikringene til et annet selskap, vil de vanligvis ta seg av oppsigelsesprosessen for deg. 

Om du ønsker å si opp forsikringene dine selv, eller ønsker å benytte deg av angreretten, kan du lese om dette her.  

Les mer om oppsigelse og angrerett
Varsle om kritikkverdige forhold

Varsle oss hvis du har opplevd kritikkverdige forhold ved virksomheten vår. 

Et varsel må inneholde konkrete opplysninger som gjør det mulig for oss å forfølge saken. Alle henvendelser behandles som fortrolig informasjon.

Varsle om kritikkverdige forhold
Har du fått et forsikringsoppgjør du ikke har krav på?

Har du bevisst fått forsikringsoppgjør eller deler av et oppgjør som du ikke har krav på? Du kan betale tilbake til oss uten at det får konsekvenser for kundeforholdet ditt. Vi garanterer anonymiteten din.

Les mer om ordningen

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Forsikring

Ring oss på 915 03 100 eller bli oppringt så fort vi er ledige.

Åpningstider for Kundesenter:

  • Mandag–torsdag: 8–21
  • Fredag: 8–18
  • Lørdag: 9–16

Åpningstider for Skade:

  • Mandag–fredag: 10–14

Om det gjelder hastesaker som veihjelp, sykdom i utlandet eller alvorlig skade på hus, hjelper vi deg hele døgnet.

Pensjon og fondssparing

Ring oss på 915 03 100 eller bli oppringt så fort vi er ledige.

Åpningstider:

Mandag–fredag: 8–16

Skriv til oss

For å skrive til oss, logger du inn – uansett om du er kunde hos oss eller ikke. Vanligvis hører du fra oss innen 1 arbeidsdag.

Finn nærmeste kontor

Vi har kontorer over hele Norge. Vi tar gjerne en prat over telefon eller fysisk på et av kontorene våre.

Usikker på hva du trenger?

Kvinne som smiler bredt. Hun står ute i sola og har på en fargerik genser.

Få rådgivning om forsikring

Uansett om du ønsker å bestille en grundig gjennomgang av forsikringsbehovene dine eller få rask og god rådgivning, er vi her for å hjelpe deg.

Få rådgivning om pensjon og fondssparing

Vi hjelper deg uansett hva du lurer på om pensjon og fondssparing.

Gjensidige-appen

Få full oversikt over forsikringene, pensjonen og fondssparingen din. Les mer og last ned Gjensidige-appen.