Ønsker du å gi en tilbakemelding eller klage på noe?
For å forbedre oss og ha de mest fornøyde kundene, behøver vi å høre fra deg når du er misfornøyd. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig.
Ring oss på 915 03 100 – mye kan løse seg med en prat
1. Snakk med en av våre medarbeidere
Snakk først med en av våre medarbeidere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte. Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen. Ta kontakt med oss ved å ringe 915 03 100.
2. Ta kontakt med Kundeombudet
Blir dere ikke enige, kan du kontakte Kundeombudet som er vårt interne klageorgan. Ombudet gir deg en ny start og ser saken fra ditt ståsted. Behandlingstiden er fra to til fire uker, og behandlingen er kostnadsfri.
Slik kan du ta kontakt med Kundeombudet:
3. Klag til eksterne klageorganer
Klag til Finansklagenemda
Er du ikke fornøyd etter at Kundeombudet har behandlet klagen din, kan du klage til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.
Send klage til Finansklagenemnda
Klager på naturskadeoppgjør
Har du har fått avslag eller et avkortet erstatningsoppgjør, kan du klage på beslutningen til Ankenemnda for Statens naturskadefond.
Send en e-post til: postmottak@landbruksdirektoratet.no
4. EU-kommisjonens klageportal
Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land.
I skjemaet blir du bedt om å fylle inn Gjensidiges e-postadresse, bruk da kundeombudet@gjensidige.no.