Menneskene bak rådgivningen
Hvordan jobber rådgiverne i Gjensidige for å forstå akkurat din bedrift? Vi ble med konserndirektøren på innsiden av Nysalg SMB – og fikk se hvorfor både struktur og samspill er nøkkelen til god kundedialog.
Samspill som gir resultater
Hva får du når rådgivere trener sammen, heier på hverandre og feirer små og store seire som lag? Du får en salgs- og rådgivningskultur som bygger på mer enn bare resultater. Du får ekte samspill.
Nylig besøkte Gjensidiges konserndirektør for bedrift- og landbruksmarkedet, Lars Gøran Bjerklund, Nysalg SMB – en avdeling som jobber dedikert mot små og mellomstore bedrifter. Det som møtte ham var høyt engasjement, struktur i hverdagens rutiner og en kultur hvor man både støtter og utfordrer hverandre.
Det viktigste er ikke bare det vi leverer, men også hvordan vi gjør det. Her er det menneskene som virkelig utgjør forskjellen.
Kundeempati i fokus
God kommunikasjon er helt essensielt i jobben som forsikringsrådgiver både for å avdekke hvilket behov kunden egentlig har, men også sørge for at kundene har forståelse for hvilke dekninger de må eller burde ha.
Ikke minst handler gode kundeopplevelser om å være nysgjerrig og interessert i kundenes virksomhet og hverdag
Aller viktigst i dialogen med kunder er "å få mest mulig informasjon så vi kan tilby best mulig forsikring og dekning" forteller Tim Graff, Kunderådgiver SMB i Gjensidige.
Opplæringsløpet
Forsikringsrådgiverne må gjennom et omfattende opplæringsløp på omtrent ett år. Ved siden av opplæringsløpet mot autorisasjon investerer de mye tid hver uke til salgstrening.
"Vi trener mye på kommunikasjon. Godt trente selgere gjør det enklere for kunden å forholde seg til forsikring" forteller Ola Magnus.
"Opplæringen har vært veldig grundig og informativ. Det er et relativt langt løp i forhold til hva jeg er vant til, men det sier jo mye om hvor mye Gjensidige bryr seg om de ansatte", legger Tim Graff til.
Trening er ikke valgfag hos oss, alle skal delta, inkludert ledere
Kontinuerlig læring
Som forsikringsrådgiver er man under kontinuerlig utvikling og læring, gjennom kursing fra Gjensidigeskolen og salgstrening med kolleger.
"En av godene med å jobbe i Gjensidige er at opplæringen ikke slutter etter ett år. Selv om jeg har jobbet i Gjensidige i snart 6 år innebærer jobben min evigvarende læring" forteller Ola Magnus.
"Jobber du i Gjensidige så blir du god på forsikring og pensjon enten du vil det eller ikke", avslutter han.
Kunden i fokus
Avdelingen er en viktig bidragsyter til Gjensidige sin vekst i SMB-markedet. Med både forsikring og pensjon som kjerneområder, er det rådgivning på bred front som gjelder - alltid med kundens beste i fokus.
"De som ringer oss får ikke bare en løsning – de får en sparringspartner som forstår hverdagen deres", mener Lars Gøran.
Vil du vite mer? Vi hjelper deg gjerne med både forsikring og pensjon - tilpasset bedriften din