Skolens mål er å utvikle en unik ledelse-, kompetanse- og prestasjonskultur i Gjensidige som over tid gir konsernet et konkurransefortrinn. Mandatet dekker de største ansattgruppene innenfor salg, skade og ledelse i Norden. I tillegg kommer felleskurs som er relevante for hele konsernet. Opplæringen foregår via mange ulike plattformer som e-læring, gruppearbeid, klasserom, video og digitale tester.
Noen parametere er helt spesielle for Gjensidigeskolen, som at egne fagfolk og ledere bidrar inn i undervisningen. Det skaper kvalitet og stolthet, men også en viktig kontinuerlig veksel mellom skole og forretning. Fokuset på målsetting, mestring, trening, tilbakemeldingskultur og ansvar for egen læring er viktig. I tillegg kommer fokuset på relasjons- og kommunikasjonsferdigheter – å forstå at mennesker har ulike preferanser, også i sin kommunikasjonsform. Det er en viktig forutsetning for gode kundeopplevelser – Gjensidigeopplevelsen – vårt selskaps mantra.
For å trives på jobb over tid er det også viktig å forstå at det er mange måter å være rådgiver og/eller leder på. Det gjelder å finne sin måte. Det betyr at selv om rammeverk og sensorkrav i Gjensidigeskolen er likt, er ingen eksamen lik.
For 2019 ble det gjennomført 4 433 kursdøgn i skolens regi, 1 010 mennesker var innom skolebenken fysisk og det ble i alt gjennomført 16 053 e-læringskurs. I tillegg kommer sertifiserings- og kartleggingstester. Disse tallene vitner om stor aktivitet.
Om du ønsker et innblikk i Gjensidigeskolen, følg #Gjensidigeskolen på LinkedIn.