Hjelp til innlogging

Alle brukere kan logge inn med BankID eller BankID på mobil — fra hvilken som helst norsk bank.

  • Har du ikke BankID, kan du logge inn med fødsels­nummer og passord
  • Skal du se engasjementet til en bedrift, må du ha bedrifts­tilgang
Default

Bedriftstilgang

  • For å bestille tilgang må du identifisere deg med BankID eller BankID på mobil. Når du har identifisert deg, kan du angi hvilke bedrifter og tjenester du ønsker tilgang til. Vi sender deg en bekreftelse i løpet av et par dager. Når du har fått tilgang kan du enkelt administrere forsikringene, pensjonsordningene og investeringene dine.

    Bestill tilgang for bedriften din

  • Vi sender deg et passord for innlogging sammen med bekreftelsen på at du har fått tilgang. Bruk dette passordet hvis du velger innlogging med fødselsnummer og passord. Du kan også velge å logge inn med BankID eller BankID på mobil.

  • Du kan se hvem som har tilgang til Din Bedrift under "Brukertilganger" i menyen når du er innlogget på bedriften. Ønsker du å endre eller fjerne en tilgang, kan du sende oss en e-post til bedrift@gjensidige.no med informasjon om hva som skal endres.

    Skal det legges til en ny kontaktperson med tilgang til bedriftens innloggede sider, trenger vi navn, fødselsdato og -år, rollen på den som skal ha tilgangen, samt hvilke tilganger de skal ha (tilgang til tingforsikringer, personforsikringer og/eller pensjon).

  • Ja, regnskapsfører kan få tilgang til Din Bedrift. Da må en som allerede har tilgang, sende oss en e-post til salgsstotteNL@gjensidige.no. Vi trenger navn, fødselsdato og -år, rollen på den som skal ha tilgangen, samt hvilke tilganger de skal ha (tilgang til tingforsikringer, personforsikringer og/eller pensjon).

BankID

  • BankID er en elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett. Tjenesten er utviklet av banknæringen i regi av Finans­næringens Felles­organisasjon, og er basert på en felles infrastruktur.

    Du kan bruke BankID på tvers av ulike nettbanker. Du kan også bruke BankID til å signere lånesøknader og avtaler på nett, og til å logge inn på offentlige tjenester som Nav, Altinn og Lånekassen.

    Din BankID knyttes til en kodebrikke fra banken din.

    1. Skriv inn fødselsnummeret ditt
    2. Skriv inn engangskode fra BankID-kodebrikken din
    3. Skriv inn ditt personlige BankID-passord
  • Du trenger ingen spesiell program­vare for å bruke BankID, men nettleseren din bør være oppdatert.

    BankID støttes av de fleste operativ­systemer og nettlesere. På bankid.no finner du en oppdatert liste over hvilke plattformer som støttes. Der kan du også teste om du kan bruke BankID på din maskin.

  • Hvis du ønsker å bruke den gamle BankID-versjonen med Java, kan du velge dette når du logger inn.

  • Har du glemt passordet ditt må du bestille nytt passord fra banken din.

  • Du kan ikke skifte batteri på kodebrikken. Kontakt banken din for å få ny kodebrikke.

Du kan logge inn med BankID fra hvilken som helst norsk bank
Icon-tip

BankID på mobil

  • BankID på mobil er en elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett. Sikkerhets­elementene lagres i SIM-kortet ditt, slik at du slipper å bruke kodebrikke. Du kan aktivere tjenesten hos banken din.

    1. Skriv inn mobilnummer og fødselsdato
    2. Sjekk at referansen i innloggings­bildet stemmer med referansen på mobilen
    3. Bekreft med den PIN-koden du valgte da du bestilte BankID på mobil
  • Hvis du bytter SIM-kort i mobilen din, må du aktivere BankID på mobil på nytt. Kontakt banken din om trenger hjelp.

  • BankID på mobil er beskyttet med en PIN-kode, og har ingen verdi for de som ikke kjenner denne. Etter 3 forsøk med feil PIN-kode, vil din BankID på mobil sperres.

  • Kontakt banken din for å få ny PIN-kode.

  • Du finner informasjon om de ulike feilmeldingene på bankid.no.

Du kan logge inn med BankID på mobil fra hvilken som helst norsk bank
Icon-tip

Fødselsnummer og passord