Hopp til innhold
Ansikt til en ung kvinne

Få hjelp til å håndtere ID-tyveri

Er du dekket av barneforsikringen vår og har fylt 13 år, gir vi deg profesjonell hjelp hvis noen har stjålet identiteten din.

Kontakt oss på 67 55 55 64 eller send en e-post til gjensidige@idsikring.no

Få tilbake kontrollen over identiteten din

Våre rådgivere hjelper deg

Det koster ingenting

Hva er ID-tyveri?


ID-tyveri (identitetstyveri) vil si at en person utgir seg for å være deg og for eksempel kjøper varer, åpner en bankkonto, søker om lån eller registrerer telefonabonnement i ditt navn. ID-tyveri kan oppstå hvis du for eksempel mister eller blir frastjålet bankkortet, eller kjøper noe på en usikker nettside.

Havner du i en slik situasjon, er det du som blir sittende med regningen. Da kan det være nyttig å få profesjonell hjelp fra en rådgiver for å løse problemet. 

Dette kan våre rådgivere hjelpe deg med

  • Skaffe deg en oversikt over problemene som har oppstått på grunn av ID-tyveri.
  • Fjerning av betalingskrav og betalingsanmerkninger du har fått.
  • Gi deg råd om hvordan du sikrer e-post og kontoer i sosiale medier.
  • Gi råd om hva du skal gjøre for å beskytte deg mot ID-tyveri.
  • Raskt løse enkelte problemer over telefon.

Hvorfor bruke tjenesten?

  • Det koster ingenting.
  • Du sitter ikke alene med problemet, men får profesjonell hjelp fra en rådgiver.
  • Du får tilbake kontrollen over identiteten din.
  • Dine foreldre trenger ikke å få vite hva du og rådgiveren snakker om.
  • Rådgiveren jobber med saken helt til den er ferdig, selv om det tar lang tid.
     

 

Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:

  1. Ring 67 55 55 64 (du kan ringe oss hele døgnet).
  2. Send en e-post til gjensidige@idsikring.no.

Er du under 18 år?

Hvis du er under 18 år, må både du og en av dine foreldre skrive under på et dokument (fullmakt) som gir rådgiveren lov til å løse saken din.

Er du over 18 år, trenger vi kun din signatur på dokumentet.