Spørsmål og svar om Ansatt Pluss

Har du spørsmål knyttet til Ansatt Pluss fordelene, og hvem som får dem? Her finner du svarene.

Hvem kan bruke fordelene i Ansatt Pluss?

Fordelene i Ansatt Pluss gjelder for deg som er ansatt i en bedrift som har forsikring og/eller pensjon i Gjensidige. Ved kjøp informerer du om at du er ansatt i et selskap med forsikringer eller pensjon hos Gjensidige. Dersom du blir bedt om å velge en organisasjonsavtale i nettbutikken, velger du Ansatt Pluss.  

Er du allerede kunde i Gjensidige?

Er du allerede kunde og er medlem i en forening eller organisasjon som Gjensidige samarbeider med?

Da vil det ikke alltid lønne seg å bruke fordelsavtalen Ansatt Pluss. Vi hjelper deg med å finne/velge den avtalen som er best for deg basert på dine behov. Vi har gode samarbeidsavtaler med et stort antall bransjeforeninger, forbund og organisasjoner. Avtalene sikrer deg, som medlem og kunde i Gjensidige, gunstige betingelser.

Finn din medlemsorganisasjon.

Medlemskap som kan gi ekstra fordeler?

Er du medlem i en forening eller organisasjon som Gjensidige samarbeider med?

Da vil det ikke alltid lønne seg å bruke fordelsavtalen Ansatt Pluss. Vi hjelper deg med å finne/velge den avtalen som er best for deg basert på dine behov. Vi har gode samarbeidsavtaler med et stort antall bransjeforeninger, forbund og organisasjoner. Avtalene sikrer deg, som medlem og kunde i Gjensidige, gunstige betingelser.

Finn din medlemsorganisasjon.

Skattefritt for de ansatte?

Rabattene som tilbys gjennom Ansatt Pluss holdes innenfor det som til enhver tid er «allment tilgjengelig» gjennom medlemskap i organisasjoner som er åpne for alle, med lav medlemskontingent. Gjensidige mener derfor at rabattene ikke utløser skatteplikt for de ansatte eller rapporteringsplikt for arbeidsgiverne, jf. Skattedirektoratets veileder til reglene om rapportering og skattlegging av naturalytelser.