Få hjelp til å håndtere ID-tyveri
Er du dekket av barneforsikringen vår og er over 16 år, kan du få hjelp til å beskytte deg mot ID-tyveri eller rydde opp i det om skaden har skjedd.
Rådgiverne har IT-bakgrunn og lang erfaring med å håndtere ID tyveri
Hva er ID-tyveri?
ID-tyveri (identitetstyveri) vil si at en person utgir seg for å være deg og for eksempel kjøper varer, åpner en bankkonto, søker om lån eller registrerer telefonabonnement i ditt navn. ID-tyveri kan oppstå hvis du for eksempel mister eller blir frastjålet bankkortet, eller kjøper noe på en usikker nettside.
Havner du i en slik situasjon, er det du som blir sittende med regningen. Da kan det være nyttig å få profesjonell hjelp fra en IT-rådgiver for å løse problemet.
Dette kan du få hjelp med
- Få råd om hva du skal gjøre for å beskytte deg mot ID-tyveri.
- Rådgiveren skaffer deg en oversikt over problemene som har oppstått på grunn av ID-tyveriet.
- Rådgiveren fjerner betalingskrav og betalingsanmerkninger du har fått.
- Få råd om hvordan du sikrer e-posten din og kontoer på sosiale medier.
Hvorfor bruke tjenesten?
- Du lærer hvordan du kan minske faren for ID-tyveri.
- Du sitter ikke alene med problemet, men får profesjonell hjelp fra en IT-rådgiver.
- Du får tilbake kontrollen over identiteten din.
- Det koster ingenting.
- tyveri eller rydde opp i det om skaden har skjedd.
Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:
- Ring 67 55 55 64. (Åpningstiden er klokken 08–17, alle hverdager).
- Send en e-post til gjensidige@idsikring.no.