Hopp til innhold

Få hjelp til å håndtere ID-tyveri

Er du dekket av barneforsikringen vår og er over 16 år, kan du få hjelp til å beskytte deg mot ID-tyveri eller rydde opp i det om skaden har skjedd.

Rådgiverne har IT-bakgrunn og lang erfaring med å håndtere ID tyveri

Hva er ID-tyveri?


ID-tyveri (identitetstyveri) vil si at en person utgir seg for å være deg og for eksempel kjøper varer, åpner en bankkonto, søker om lån eller registrerer telefonabonnement i ditt navn. ID-tyveri kan oppstå hvis du for eksempel mister eller blir frastjålet bankkortet, eller kjøper noe på en usikker nettside.

Havner du i en slik situasjon, er det du som blir sittende med regningen. Da kan det være nyttig å få profesjonell hjelp fra en IT-rådgiver for å løse problemet. 
 

Dette kan du få hjelp med

  • Få råd om hva du skal gjøre for å beskytte deg mot ID-tyveri.
  • Rådgiveren skaffer deg en oversikt over problemene som har oppstått på grunn av ID-tyveriet.
  • Rådgiveren fjerner betalingskrav og betalingsanmerkninger du har fått.
  • Få råd om hvordan du sikrer e-posten din og kontoer på sosiale medier.
     

Hvorfor bruke tjenesten?

  • Du lærer hvordan du kan minske faren for ID-tyveri.
  • Du sitter ikke alene med problemet, men får profesjonell hjelp fra en IT-rådgiver.
  • Du får tilbake kontrollen over identiteten din.
  • Det koster ingenting.
  • tyveri eller rydde opp i det om skaden har skjedd.

 

Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:

  1. Ring 67 55 55 64. (Åpningstiden er klokken 08–17, alle hverdager).
  2. Send en e-post til gjensidige@idsikring.no.