Navigasjon, søk og logg inn

d0debb

Gjensidiges offisielle kanaler på nett

Gjensidige i Norge finner du andre steder enn kun på gjensidige.no. Her ser du en oversikt over vår offisielle tilstedeværelse på nett, inkludert nettsider, sosiale medier, applikasjoner, e-poster, nyhetsbrev og undersøkelser.

Egne nettsider

Gjensidige.no 

Dette er vår nettside for privat-, landbruk- og næringslivskunder. Siden inneholder også informasjon om Gjensidige for blant annet jobbsøkere, investorer og journalister.
http://www.gjensidige.no

Sikkerhetsbutikken.no

Sikkerhetsbutikken er vår nettbutikk for skadeforebyggende produkter og tjenester. Butikken drives i samarbeid med Artisti Profil AS.
http://www.sikkerhetsbutikken.no

Oppfinans.no

OPP Finans er vår merkevare for forbruksfinansiering.
https://www.oppfinans.no

Godt forberedt

Godt forberedt er nettmagasinet vårt.
https://www.godtforberedt.no/

Gouda

https://www.gouda.no/

Nettsider for kunder i andre land:

Applikasjoner

Apper for iPhone, iPad og iPod Touch

Apper for Android

Tillatelser i Gjensidiges apper

Gjensidiges apper ber om tillatelser – noe som er nødvendig for å gi deg de tjenestene og opplevelsene som appene er ment å gi. Tillatelsene vil ikke bli brukt til andre formål. Under er en oversikt over tillatelsene med tilhørende forklaringer.

Tillatelser i Gjensidige-appen:

  • «Nøyaktig posisjon (GPS)»: Dette brukes for å finne ut hvor du er når du ber om veihjelp. I Android-versjonen brukes GPS også for «Finn nærmeste kontor», for å gi deg saldo i lokal valuta, samt foreslå valuta i valutakalkulator for det landet du befinner deg i.
  • «Full nettverksadgang»: Appen trenger tilgang til internett for en rekke funksjoner, som å oppdatere valutakurser, hente forsikringsdetaljer, pushmeldinger, samtykke for Norsk pensjon og vise mobilbanken.
  • «Kamera» og «Bildebibliotek»: Appen trenger tilgang til kamera og bildebibliotek siden vi oppfordrer til å ta bilder flere steder under «Hjelp ved skade". 
  • «Lese kontaktene dine» og «Gjøre endringer i kontaktene dine»: Hvis du bruker funksjonen «Finn posisjon og ring meg» lager appen et kontaktkort der navnet er koordinatene der du befinner deg, og telefonnummeret er Gjensidiges. Så ringer appen til Gjensidige, og da viser telefonen kontaktkortet slik at du kan lese av koordinatene mens du er på telefonen med Gjensidige. Neste gang appen startes blir dette kontaktkortet slettet.
  • «Lese anropsloggen» og «Endre anropsloggen»: Ingen av funksjonene i appen leser eller endrer anropsloggen, men tillatelsen vises likevel. Dette skyldes oppsettet i app-butikken.

Tillatelser i Gjensidige Mobilbank/Bank-appen:

Bankappen trenger tillatelser for å identifisere enheten og brukeren av den. Dette er nødvendig for at du skal kunne logge inn og bruke banktjenestene i mobilbanken.

Tillatelser som appen aktivt spør brukeren etter:

  • «Kontaktliste»: Brukes for Vennebetaling for de som har det i mobilbanken.

Andre tillatelser som appen bruker og som gis automatisk av operativsystemet:

  • «Informasjon om Wi-Fi-tilkobling»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Se nettverksforbindelser»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Full nettverkstilgang»: Appen trenger tilgang til internett, slik at du får tilgang til funksjoner i mobilbanken.
  • «Kontrollere vibrasjon»: Brukes ved feil PIN m.m. 
  • «Bruke fingeravtrykk»: Brukes for innlogging og signering av transaksjoner.
  • «Forhindre enheten fra å sove»: Brukes ikke og vil bli fjernet i en fremtidig versjon.

Tilltatelser i Gjensidige Bank DealPass-appen:

  • «Nøyaktig posisjon (GPS)»: Brukes for å kunne vise nærmeste tilbud basert på GPS-posisjonen din.
  • «Telefon (direkte ringe telefonnumre)»: Brukes for å gjøre det lettere for deg å ringe Dealpass-support. 
  • «Bilder/Media/Files, Lagring (lese, endre eller slette innholdet av din USB lagring)»: Brukes for å lagre informasjon om tilbud for offline-bruk.
  • «Se nettverksforbindelser»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett. Appen trenger tilgang til internett for å kunne laste ned nye tilbud.
  • «Kontrollere vibrasjon»: Brukes ikke og vil bli fjernet ved en fremtidig versjon.
  • «Forhindre enheten fra å sove»: Brukes ikke og vil bli fjernet i en fremtidig versjon.

Tillatelser i Light-appen:

  • «Kamera»: Appen trenger tilgang til kamera for å bruke AR-funskjonen, slik at den kan gjenkjenne gjenstanden som du vil forsikre.
  • «Full nettverkstilgang»: Appen trenger tilgang til internett, slik at du får tilgang til funksjoner i appen.

Tillatelser i Gouda-appen:

  • «Se nettverksforbindelser»: Brukes for å sjekke om enheten er tilkoblet internett, slik at du får tilgang til funksjoner i appen.
  • «Full nettverkstilgang»: Appen trenger tilgang til internett, slik at du får tilgang til funksjoner i appen.

Tillatelser i Iver-appen:

  • «Stedtjenester»: Appen trenger tilgang for å finne ut hvor brukeren befinner seg. Informasjonen brukes til blant annet værprognoser og auto utfylling av bosted.
  • «Bevegelse og kondisjon»: Appen bruker denne tilgangen til å registrere antall skritt og aktivitet. Informasjon registrert blir brukt til å gi brukeren oversikt og aktivitetsveiledning. 
  • «Helse og aktivitetsdata»: Appen samler helse og aktivitetsdata når brukeren kobler til smart-klokke, eller andre tilsvarende enheter som måler slike data. Informasjonen blir brukt til råd og veiledning i appen knyttet til helse og velvære.
  • «Full nettverkstilgang»: Appen trenger tilgang til internett, slik at du får tilgang til funksjoner i appen.

E-post, nyhetsbrev og undersøkelser

E-post adresser betraktes som konfidensiell informasjon, og de vil ikke bli solgt eller distribuert til andre utenfor Gjensidige, med unntak av tredjepartsaktører og driftspartnere. Vi har en databehandleravtale med disse selskapene.

Vær skeptisk til e-poster som omhandler ditt kundeforhold hos oss, og som kommer fra ukjente avsendere. Av sikkerhetshensyn vil vi aldri be deg oppgi personlige opplysninger – som for eksempel fødselsnummer, kontonummer, brukernavn, PIN-kode eller helseopplysninger – via e-post. Dersom du mottar e-post som tilsynelatende er fra oss og som ber deg oppgi sensitiv informasjon, bør du være forsiktig.

Vi sender med jevne mellomrom ut e-post til våre kunder. Det vil noen ganger ligge aktive lenker i disse e-postene til for eksempel markedsundersøkelser, informasjon om relevante produkter, eller et elektronisk skadeskjema dersom du har meldt skade på internett. For å forhindre forsøk på phishing (svindel) er dette lenker som kun fører til sider med informasjon, ikke innloggingssiden eller nettbanken.

Bruk av fødselsdato og postnummer kan forekomme som en del av nødvendig informasjon i forbindelse med beregninger, tilbud eller lignende.

Les om e-postsvindel (phishing) på nettvett.no

QuestBack

Vi bruker QuestBack som et verktøy til blant annet å måle kundetilfredshet. Undersøkelsene besvares på domenet https://web.questback.com.

Netlife Dialog

Vi benytter Netlife Dialog for å sende nyhetsbrev og markedsføring til din e-postadresse. Avsenderen er da bedrift.gjensidige@gjensidige.no eller gjensidige.privat@gjensidige.no. Åpner du nettversjonen av e-posten, vises denne på domenene goto.nettsvar.no eller g.nettsvar.no. Holder du markøren over en artikkel på disse sidene, vil du i tillegg kunne se domenet gjensidige.epostklikk.no eller respons.gjensidige.no.