Hopp til innhold

A-meldingen sparer oss for mye tid

- Jeg hadde ikke intensjoner om å bytte pensjonsleverandør nå, men er alltid åpen for et godt tilbud. Det fikk vi fra Gjensidige. I tillegg var integrasjonen med a-meldingen helt avgjørende for at vi byttet. Jeg sparer veldig mye tid med den, forteller Nina Kroghrud.

Nina Kroghrud i Avella liker alt som er "automagisk".

Nina Kroghrud er kontor- og økonomisjef for Avella, og har vært det siden 2010. Hun har blant annet ansvar for alt rundt fakturering, lønn, pensjon og forsikring, telefon, lokaler, statistikker, budsjetter, likviditet og kontraktsoppfølging.

- Den forrige pensjonsleverandøren vår hadde fortsatt ikke fått på plass a-melding, og da måtte jeg jevnlig inn og legge til nye ansatte, oppdatere lønn og liknende. Men alt som er «automagisk» er så deilig! smiler Kroghrud.

 

Riktig hver måned

Hvilke fordeler opplever du i hverdagen med a-meldingsintegrasjonen?

- Det er enormt tidsbesparende! Og det som er enda viktigere er at det blir riktig hver måned, og ikke bare etter en årlig oppdatering for de ansatte. Det blir også generelt mindre feil. Jo mer menneskelig håndtering, jo større er sjansen for feil. Nå håper jeg bare teleselskapet og andre firmaer vi bruker gjør det samme, det hadde vært noe!

Nina er også veldig fornøyd med gjensidige.no og «Din bedrift»

- Ja, jeg har vært inne og lagt til bonus som pensjonsgivende lønn. Det var veldig lett å forholde seg til. Nettsidene er veldig brukervennlige, både på forsikring og på pensjon, understreker hun.

Pensjon og forsikring som konkurranseelement

Avella består av et sterkt fagmiljø med totalt 32 ansatte, og de har som mål å være ledende i Norden på integrasjonsløsninger. Kroghrud var litt bekymret for om bytte av selskap ville føre til dårligere vilkår for de ansatte, så hun satte seg grundig inn i tilbudet. Rådgiverne våre har sjelden snakket med en kunde som har så mye kunnskap om pensjon og forsikring.

- Vi bruker pensjon og forsikring som et konkurranseelement i ansettelser, og vil jo ikke bytte til noe som er dårligere. Vi har høyest mulig spareprosent, uførepensjon, barnetillegg og behandlingsforsikring, sier hun stolt.

- Du kan konkurrere på lønn, men folk blir ikke et sted bare for lønnen. Derfor vil vi også tilby et sterkt fagmiljø, et godt arbeidsmiljø og gode pensjons- og forsikringsavtaler.

Du kan konkurrere på lønn, men folk blir ikke et sted bare for lønnen.

- Nina Kroghrud

Enkelt å bytte

Vi har fått kjempegod service og god oppfølging

- Nina Kroghrud

Hvordan har overgangen til Gjensidige vært?

- Den har vært veldig bra. Vi har fått kjempegod service og god oppfølging, så det har vært helt smertefritt. Det er veldig enkelt å bytte. Det eneste du må gjøre er å sende over navn og fødselsdato på alle som skal inn i systemet, forklarer Kroghrud.

Hun er tydelig i sitt svar på spørsmålet om hun anbefaler andre å komme seg over på a-melding.

- Ja, uten tvil! Integrasjonen med a-meldingen var helt avgjørende for vårt bytte til Gjensidige, og jeg sparer veldig mye tid. Hvem vil ikke det?

Dette sier kundene våre

– A-meldingen forandrer arbeidshverdagen min

– For meg er Gjensidiges integrasjon med a-meldingen en game changer!

– Gjensidige gjør hverdagen min enklere

Tradesolution og økonomisjefen deres, Eva Bauer Jakobsen, er svært fornøyd med å ha både pensjon og forsikring i Gjensidige.

Helheten er viktig

Morten Nedreås, partner i En til En arkitekter, mener er at kundeoppfølging, håndtering av skadesaker og generelt enklest mulig løsninger, teller like mye som pris.

Usikker på hva du trenger til de ansatte?

Pensjon er lovpålagt, men det er også et viktig ansattgode som hjelper bedriften med å tiltrekke og beholde de flinkeste folka. Ønsker du å snakke med noen, er de erfarne rådgiverne våre klare til å hjelpe deg.

Pensjon og forsikring er et viktig ansattgode.