Helheten er viktig
Morten Nedreås, partner i En til En arkitekter, er glad for all automatisering som gjør at han kan sove godt om natten. Hans erfaring er at kundeoppfølging, håndtering av skadesaker og generelt enklest mulig løsninger, teller like mye som pris, i valg av forsikrings- og pensjonsselskap.
Arkitektfirmaet i Bergen har holdt på siden 2001, og har nå 16 ansatte. De tilbyr komplette tjenester i arkitektfaget til hele Vestlandet, slik at kunden kan få alt på ett sted og bare må forholde seg til noen få nøkkelpersoner. De liker også selv å samle alt på ett sted, og har valgt å ha både forsikring og pensjon hos Gjensidige.
- De siste årene har vi vært totalkunde hos Gjensidige. Det er enkelt for meg, og kontakten med Gjensidige har vært mye bedre enn andre vi har prøvd, sier Nedreås.
- Det er dessuten en stor fordel at alle ansatte får oversiktlig og fin informasjon om fordelene de har.
Stor fordel med a-melding
Han liker også at han bare trenger å forholde seg til ett sted på nett.
- Det er veldig positivt at så mye har blitt automatisert. Nå er det bare å melde inn en ansatt, så går resten av seg selv.
Som forsikrings- og pensjonsansvarlig for et selskap i vekst, merket Nedreås at økt antall ansatte førte til mer administrasjon, spesielt med lønnsrapportering.
- Det hendte jeg våknet tidlig om morgenen og lurte på hva jeg hadde glemt. Med a-meldingen trenger jeg ikke tenke på det lenger.
- Det er også veldig ryddig å finne frem på gjensidige.no, legger han til.
Det hendte jeg våknet tidlig om morgenen og lurte på hva jeg hadde glemt. Men med a-meldingen trenger jeg ikke tenke på det lenger.
Pensjon er viktig i rekrutteringsprosesser
- Vi merker at flere og flere ansatte er opptatt av pensjon, som en annen side av lønnen. Vi har derfor i flere år brukt pensjonsavtalen vår som en del av markedsføringen mot nye ansatte.
Han bekrefter at det er de yngste som er mest opptatt av pensjon.
- Vi eldre trodde kanskje at staten ordet dette og tenkte lite på det, men de yngre har sett at pensjon er en del av det man må tenke på i livet.
En god reiseforsikring, som gjør at de ansatte ikke trenger å ha egen for familien, setter de ansatte også veldig pris på.
- De er opptatt av å få det “kortet” som viser at reiseforsikringen er i orden.
Se på helheten
Nedreås har Gjensidige som privatkunde også, og nylig fikk han beskjed om at en betydelig sum fra kundeutbyttet var på vei.
- Det kommer godt med, smiler han fornøyd.
Hvilket tips vil du gi til kollegaer som lurer på hvilket pensjons- og forsikringsselskap de skal velge?
- Gjensidige bør være en av de som blir spurt i hvert fall. Nå er vi i en bransje som spør 2-3 stykker om alt. Og da bør Gjensidige være med! Og så vil jeg minne om at prisen ikke er alt, men at man bør se på helheten.
Gjensidige bør være en av de som blir spurt i hvert fall.
Dette sier kundene våre
Gikk for totalpakken
Totalpakken, inkludert en god pris, overbeviste Vibeke Solheim og ledergruppen om at Gjensidige var et godt valg.
A-meldingen forandrer arbeidshverdagen min
– For meg er Gjensidiges integrasjon med a-meldingen en game changer!
– Gjensidige gjør hverdagen min enklere
Tradesolution og økonomisjefen deres, Eva Bauer Jakobsen, er veldig fornøyde med å ha både pensjon og forsikring i Gjensidige.