Hopp til innhold
Smilende kvinne står ute. Det er blå himmel ser ned

Bruk boligkjøper­forsikringen din

Har du kjøpt bolig og oppdaget en mangel? Vi samarbeider med Sedgwick som er et skadeoppgjørsselskap med spesialkompetanse på boligkjøpsrett. De gir deg juridisk bistand og hjelper deg med å ivareta rettighetene dine som kjøper.

Slik melder du saken

  1. Meld saken til Sedgwick.
  2. Saksbehandlerne vurderer om du har krav på erstatning.
  3. Du får tilbakemelding i løpet av 1–2 uker.

I hvilke tilfeller kan Sedgwick hjelpe meg?

Sedgwick kan hjelpe deg hvis

  • du trenger juridisk rådgivning i forbindelse med overtagelse av boligen
  • du oppdager en mangel ved boligen du har kjøpt, og trenger juridisk og eventuell byggteknisk bistand for å vurdere om du har en sak mot selger eller selgers boligselgerforsikringsselskap

Lurer du på noe?

Usikker på om saken er dekket?

Mange ønsker svar på om saken er dekket, men det kan Sedgwick svare bedre på etter at du har meldt den inn. Du trenger altså ikke å vite om saken dekkes før du registrerer den. Skulle det vise seg at saken ikke dekkes, vil ikke det ha noe å si for kundeforholdet ditt.

Ønsker du likevel å sjekke hva som dekkes, kan du logge inn, velge forsikringen din og se forsikringsvilkårene dine.