Hopp til innhold
Mann sitter i stua og ser på mobilen sin.

gjensidige-no.apps-int.gjensidige.io

Skademelding for mobiltelefon

Du kan raskt og enkelt melde skade på mobilen din på nett. Her finner du mer informasjon og ofte stilte spørsmål.

Få mobilen reparert eller erstattet på 1-2-3

Før du registrerer skadesaken må du

  • finne frem bankkort for å betale egenandelen

Dersom mobilen er mistet eller stjålet må du

  • finne IMEI-nummeret. Dette trenger du ved registrering av skaden. Det er viktig slik at vi får hjulpet deg raskest mulig. IMEI-nummeret kan finnes flere steder, og avhenger av hvilken type mobil du har. Du kan sjekke produsentens nettsider eller forsøke å:
    • trykke *#06#
    • logge inn på Icloud eller Samsung Cloud
    • sjekke simkortskuffen
  1. Logg inn og velg innboforsikring eller reisereiseforsikring. Om mobil står i oversikten velger du den.
  2. Registrer saken.
  3. Velg metode for å få mobilen reparert eller erstattet.

Har du flere forsikringer som dekker mobil?

Uansett hvilken av forsikringene du velger, så får du den beste dekningen og laveste egenandelen som er tilgjengelig for deg. 

Ofte stilte spørsmål

Elcare Nordic + Reparasjon = Bærekraft

Når du reparerer mobilen din, i stedet for å kjøpe ny, bidrar du til å begrense CO2-utslipp. Det er vår samarbeidspartner, Elcare Nordic, som tar seg av reparasjonen og hjelper deg med å bli mer miljøvennlig. 

Du kan være trygg på at Elcare Nordic følger produsentenes retningslinjer for reparasjoner. I tillegg bruker de kun originale deler slik at du beholder garantien på mobilen.