Enabling with human-first AI development
Velkommen til frokostseminar om samspillet mellom menneske og maskin, og hvordan AI kan gjøre oss bedre og mer effektive.
Praktisk info
Tid: 30. mai 2024 klokken 09.00-10.00 (frokostservering fra klokken 08.30)
Sted: Gjensidiges hovedkontor i Schweigaards gate 21, OsloI det hurtigskiftende landskapet av AI, er det lett å fokusere på de teknologiske aspektene. Vi i Gjensidige tror vi imidlertid at det sanne potensialet til AI ligger i samspillet med mennesker. Vår tilnærming til AI-utvikling er "menneske først", med fokus på hvordan AI kan forbedre våre ansattes evner og gjøre dem mer effektive i sine roller.
I dette frokostseminaret vil leder for AI & Machine Learning Operations i Gjensidige, Alexandra Diem, utforske to konkrete bruksområder:
- Eglev, vår AI-analytiker, demokratiserer vårt datalager ved å hjelpe ikke-teknisk personale som kontrollører eller produkt- og forretningsutviklere med å trekke ut data gjennom et chatbot-grensesnitt.
- Vår kundeveileder-chatbot hjelper rådgivere med å svare raskt og nøyaktig på kundehenvendelser.
Ved å automatisere rutineoppgaver kan vi behandle enkle saker enda raskere, slik at våre kundeveiledere kan fokusere tiden sin der den trengs, slik at kundeopplevelsen vår blir enda bedre.
Bli kjent med Alexandra
Fra forsker til leder for IT-avdeling
Er du forsker, bør du trives med å være på flyttefot. I hvert fall var det tilfellet for Alexandra Diem, som etter hvert måtte se seg selv i speilet.