Ungt Liv

Ungt Liv er en samling nyttige tjenester som er tilgjengelig for deg som har fylt 16 år og er dekket av Gjensidiges barneforsikring.

Default

Hva er Ungt Liv?

Ungt Liv består av seks tjenester som kan gjøre hverdagen din litt enklere, og du kan bruke disse uten å involvere foreldrene dine. Tjenestene deler ikke informasjonen du oppgir med oss eller foreldrene dine. Du lager din egen bruker for de tjenestene som krever det. Her ser du en enkel oversikt over tjenestene, og hvordan du bruker dem.

Braive – lær deg å mestre stress, angst og depresjon

Fri tilgang til en mental helsesjekk og e-læringsprogrammer for bedre psykisk helse. Les mer om Braive.

Ta i bruk tjenesten:

  1. Opprett en profil med brukernavn og passord på Braive sin nettside.
  2. Ta den mentale helsesjekken.
  3. Velg blant ulike programmer tilpasset deg.
  4. Registrer forsikringsnummeret ditt når du skal betale – registreringen gir deg fri tilgang til programmene.

Registrer deg hos Braive

Videosamtale med Lifekeys Online psykolog

Du får fem videosamtaler med online psykolog som kan hjelpe deg med vonde tanker og bekymringer. Les mer om Lifekeys Online psykolog

Ta i bruk tjenesten:

  1. Gå til Lifekeys nettside.
  2. Registrer deg og få tilgang på fem kostnadsfrie psykologsamtaler. 
  3. Finn den psykologen og det tidspunktet som passer best for deg.
  4. Velg om du vil ha samtale over video eller telefon.
  5. Gjennomfør samtalen til avtalt tid.

Registrer deg hos Lifekeys

Videosamtale med Eyr Online lege

Ta legetimen over video, hvor og når det passer deg. Les mer om Eyr Online lege

Ta i bruk tjenesten:

  1. Last ned Eyr-appen.
  2. Logg inn med BankID og personnummer.
  3. Legg til kortnummeret på bankkortet du betaler med. Egenandelen er 150 kroner per legetime.

Last ned Eyr i App Store

Last ned Eyr i Google Play

Tjenester som kan bidra til å gjøre hverdagen litt enklere
Icon-tip

Barne- og ungdomstelefonen

Barne- og ungdomstelefonen er en døgnåpen rådgivningstjeneste der du kan stille spørsmål og snakke om det du ønsker, for eksempel seksualitet, mobbing, pubertet og kjærlighet. Det koster ingenting. Les mer om Barne- og ungdomstelefonen.

Ta i bruk tjenesten:

  1. Ring 21 40 99 89. (Tjenesten er åpen alle dager, hele året).

ID-tyveri

Hvis du har blitt utsatt for ID-tyveri, kan våre erfarne rådgivere hjelpe deg med å rydde opp i problemet. Rådgiverne kan også gi deg gode råd for hvordan du hindrer at noen misbruker identiteten din. Du betaler ingenting for rådgivningen. Les mer om ID-tyveri

Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:

  1. Ring 67 55 55 64. (Åpningstiden er klokken 0817, alle hverdager).
  2. Send en e-post til gjensidige@medlemsservice.com.

Nettsikkerhet

Få hjelp fra profesjonelle rådgivere til å fjerne uønsket innhold om deg selv på nett. Det kan for eksempel være bilder, video, mobbing eller falske profiler. Du kan være anonym, og foreldrene dine blandes ikke inn om du ikke ønsker det. Det koster ingenting å få hjelp. Les mer om Nettsikkerhet

Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:

  1. Ring 67 55 55 64. (Åpningstiden er klokken 0817, alle hverdager).
  2. Send en e-post til gjensidige@medlemsservice.com.