Hopp til innhold
Skjermer som viser avgangene på flyplassen.

Lounge hvis flyet blir forsinket

Med reiseforsikring hos oss får du tjenesten SmartDelay+, som gir deg tilgang til flyplasslounge hvis flyet ditt blir forsinket. 

Husk å registrere flyreisene dine hos SmartDelay+ minst to timer før avreise. 

Hva er SmartDelay+?

Tjenesten gir deg tilgang til flyplasslounger over hele verden, hvis flyet ditt blir mer enn 1 time forsinket. I loungen kan du og reisefølget ditt, på inntil fire personer, slappe av med mat og drikke. Tjenesten gjelder uansett om du er på ferie eller på jobbreise.

Hvis du ikke ønsker tilgang til lounge, kan du få en utbetaling på 40 euro per person isteden. Du velger mellom lounge og pengeutbetaling når du registrerer reisen. Hvis flyplassen du skal reise fra ikke har lounge, er utbetaling det eneste valgalternativet når du registrerer reisen.

De fleste loungene tilbyr:

  • Gratis mat, snacks og drikke
  • Gratis Wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter

Husk å registrere flyreisene hos SmartDelay+

  • Du må ha registrert turen på nettsiden til SmartDelay+, minst to timer før planlagt avreise.
  • Husk å registrere alle flyturene på reisen din, både tur, retur og mellomlandinger. 
  • Det er lurt å registrere deg hos SmartDelay+ med en gang du kjøper reisen, så glemmer du det ikke.

Kodeordet for registrering er: Gjensidige

Kodeordet må skrives med stor forbokstav.

Hva skjer hvis flyet blir forsinket?

Hvis flyet ditt er forsinket med 60 minutter eller mer, vil du automatisk få en SMS med lenke til loungekupongen og en e-post med informasjon om loungetilgangen din. Du som har registrert reisen får kuponger for hele reisefølget.

Har du valgt utbetaling, vil du få en sms med bekreftelse. PayPal sender deg så instruksjoner om hvordan du får utbetalt pengene. Du som har registrert reisen må gi pengene videre til dine medreisende.

Forsinkelsen må bli offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert via flydataselskapet FlightStats.

Få kompensasjonen du har krav på med Airhelp

AirHelp er et selskap som spesialiserer seg på å gi deg kompensasjonen du har juridisk krav på, hvis flyet ditt er forsinket.

Du kan kreve kompensasjon for et forsinket fly i henhold til Flykompensasjonsforskriften EC 261/2004. Hvis flyet ditt er forsinket med mer enn 3 timer, kan kompensasjonen utgjøre opp til €600.

Dette beløpet er underlagt AirHelps serviceavgift som utgjør 35 % av den totale kompensasjonen.

Hvis du ønsker å bruke denne tjenesten, kan du huke av for dette når du registrerer reisen din hos SmartDelay+. 

Kodeordet for registrering er: Gjensidige

Kodeordet må skrives med stor forbokstav.

AirHelp har den mest pålitelige samlingen av informasjon om flyvninger i verden, og det er denne informasjonen som blir brukt til å sjekke om du har krav på kompensasjon.

AirHelp vil kontakte deg om du har krav på kompensasjon, men du har også mulighet til å sjekke selv.

Les mer om reiseforsikringene våre

Reiseforsikring

Med reiseforsikring hos oss er du og tingene du har med deg forsikret hver dag, hele året. Reise Pluss er en av markedets beste reiseforsikringer og gjelder på alle små og store turer, både i inn- og utland.

Reise Ung

Reise Ung er for deg som er mellom 18 og 34 år. Forsikringen har tilsvarende dekninger som vår beste reiseforsikring, Reise Pluss – til en ekstra god pris.