Speditøransvarsforsikring
Gir juridisk og økonomisk hjelp hvis kunder eller andre krever erstatning for skade i forbindelse med spedisjonsoppdrag.
Juridisk hjelp
Juristene våre avklarer om bedriften er erstatningsansvarlig og Gjensidige fører saken for dere
Økonomisk sikkerhet
Blir dere ansvarlige, dekker vi opptil 10 millioner kroner av erstatningskravet
Tilpasset bransjen
Forsikringen er tilpasset Nordisk Speditørforbunds Alminnelige Bestemmelser (NSAB 2015)
Hva dekker speditøransvar?
Inkluderer bedriftsansvar og speditøransvar. Dekker erstatningsansvar i forbindelse med spedisjonsoppdrag etter lover og reguleringer, herunder NSAB 2015.
Mer om speditøransvar
Hva kan skje?
NSAB 2015
NSAB står for Nordisk Speditørforbunds Alminnelige Bestemmelser. Bestemmelsene omfatter speditørens og oppdragsgiverens rettigheter og plikter ved oppdrag
Ifølge NSAB 2015, er det speditøren som i de fleste tilfeller har ansvaret hvis det skulle skje noe med varene under transport.
Det betyr at kunden kan kreve økonomisk erstatning for
- tap, mangler eller skade på varer, gods og eiendeler under transport
- forsinkelse ved henting eller levering, som fører til økonomiske tap for kunden, leverandøren eller andre
Har det skjedd noe?
Juristene våre hjelper deg med å avklare bedriftens ansvar og følger saken opp mot andre parter hvis det er nødvendig.
Usikker på hva bedriften trenger av forsikringer?
I veilederen vår kan du se hva som er vanlig for bedrifter som likner din. Ønsker du å snakke med noen, er de erfarne rådgiverne våre klare til å hjelpe deg.
Prøv veilederen og se hva som er vanlig for bedrifter i din bransje