Hopp til innhold

Reise Equinor

Meld saken din enkelt her.

Er du i utlandet og trenger hjelp? Ring alarmsentralen +47 21 40 80 00 – den er åpen døgnet rundt.

Knytt deg til forsikringen nå

For å bruke reiseforsikringen trenger du å registrere den på deg selv. Da får du hentet reisekortet ditt, og du kan melde saker hvis det skjer noe på reisen.

Bruk forsikringsnummeret som du finner på Equinors intranett. Er du pensjonist, skal du ha fått nummeret i brev eller e-post. Knytningen gjør du én gang i året.

Knytt deg til reiseforsikringen

Hvis det har skjedd noe

  1. Finn frem fødselsnummer for alle det gjelder.
  2. Logg inn og meld saken. Gjelder det avbestilling, kan du vente med å melde saken til du vet hva du får refundert av reise- eller flyselskapet.
  3. Vi ordner resten. Du kan følge saken og skrive til skadebehandleren din når du er logget inn.

Ta reisekortet med deg

Del med familien

Du kan dele reisekortet med alle i familien som er inkludert i forsikringen. For at de skal få reisekortet i appen sin må du først gi dem tilgang til forsikringene dine.

Du gir familien din tilgang ved å gi samtykke til innsyn.

Reisekortet er beviset på at du er forsikret og hva forsikringen dekker.

Last ned Gjensidige-appen, så har du reisekortet i lomma – og det blir ekstra enkelt å komme i kontakt med oss hvis noe skulle skje.

Du kan også laste ned reisekortet som PDF hvis du foretrekker det.

Spørsmål og svar

Hold deg oppdatert på reisen

Registrer reisen din i appen, så kommer UD i kontakt med deg hvis det oppstår en krise der du er.

Med Reiseklar-appen fra Utenriksdepartementet kan du holde deg oppdatert om reiseråd, sikkerhetssituasjonen og andre relevante opplysninger om nesten 200 land.