Hopp til innhold

Sponsing

Vi er en stolt idrettssponsor, og gjennom samarbeidsavtalene våre ønsker vi å løfte frem gleden og de mange positive sidene ved å drive idrett. På den måten håper vi å motivere flest mulig til å være i fysisk aktivitet.

Vi har en lang og stolt historie som idrettssponsor i Norge og har vært en trofast hovedsponsor for de norske Håndballjentene helt siden avtalen ble inngått 1. mai 1991. Dette er det lengstvarende hovedsponsoratet i norsk idrett, og Gjensidige har vært en svært viktig bidragsyter til landslagets suksess i denne perioden. Idrettsavtalene våre bidrar til at selskapet assosieres med sterke resultater, gode forbilder, sunnhet og helse.

Vel så viktig som toppidretten er breddeidretten, og som en stor samfunnsaktør skal vi bidra også på samfunnsnivå. Vi har derfor flere ulike prosjekter rettet mot barn og unge mellom 8 – 17 år, på tvers av idrettene vi sponser. Gjennom prosjektene fokuserer vi på sosial bærekraft, som for eksempel mental helse og inkludering. 

I tillegg til idrett sponser vi sosiosektoren og festival-/kultursektoren. Disse avtalene komplementerer idrettsavtalene når det gjelder målgrupper og aktiveringsmuligheter, og er viktige for å nå de unge - så vel som det brede lag av befolkningen. 

Sponsorarbeidet vårt bidrar samtidig til å bygge merkevare, omdømme og synliggjøre at vi tar samfunnsansvaret på alvor - året rundt.

Norges Håndballforbund

Gjensidige Cup

Gjensidige Cup er en firenasjoners håndballturnering for herrelandslag som arrangeres årlig i Norge.

Turneringen rullerer geografisk, og arrangeres forskjellige steder i Norge hvert år, noe som gjør at flere kan oppleve arrangementet. Gjensidige Cup er med å skape engasjement lokalt i klubbene og blant publikum over hele landet.

Vi har vært på lag med Norges Håndballforbund (NHF) og kvinnelandslaget i håndball (Håndballjentene) helt siden 1991. Vi er i tillegg tittelsponsor av Håndballguttas årlige internasjonale turnering; Gjensidige Cup.

Håndball er Norges nest største lagidrett etter fotball. NHF har 135 000 medlemmer fordelt på 800 klubber. I henhold til sponsoravtalen skal en del av midlene brukes til skadeforebyggende tiltak i regi av NHF.

Gjennom avtalen med NHF har vi også flere prosjekter som skal inspirere og treffe breddeidretten.

NHF_Logo_Pri.png

 

Norges Fotballforbund

Fotball er Norges største lagidrett med nesten 270 000 medlemmer fordelt på 1700 klubber. Fotballbanen er en viktig arena for fysisk aktivitet og inkludering blant barn og unge.

Vi sponser Norges Fotballforbund (NFF), og er delsponsor av herrelandslaget. Gjennom samarbeidet ønsker vi blant annet å fremme breddefotballen. Et inspirerende og populært breddeprosjekt er Landslagsmaskotene, der Gjensidige er avsender av maskotprogrammet til NFF. Målsetningen er å forhindre frafall og øke rekrutteringen.

 

Norges Friidrettsforbund

Vi er stolt hovedsponsor av Norges Friidrettsforbund (NFIF), som er et av landets største idrettsforbund med cirka 80 000 medlemmer fordelt på 850 klubber.

Fokus på breddeidretten er en viktig del av samarbeidet. Gjennom prosjektet Gjensidigelekene ønsker vi sammen med NFIF å styrke bredden og rekrutteringen av barn og unge i alderen 15-19 år. Gjensidigelekene består av ungdomsmesterskapet, kretssamlinger og sommerleir og har til hensikt å skape engasjement, samhold og glede - og forhindre frafall.

 

Palmesus

Palmesus omtales som Skandinavias største strandfest, og vi er med! Festivalen er et naturlig samlingspunkt for unge voksne fra hele landet. Som samarbeidspartner ønsker vi å bidra til gode festivalopplevelser for publikum. Overordnet konsept for samarbeidet er mental helse. Målet er å bidra til å ufarliggjøre åpenhet og det å snakke om mentale helseutfordringer blant de unge. Vi ønsker også å gjøre de tryggere og mer robuste til å takle hverdagen og livet.

Pusterom
Som en del av satsingen vår har vi lansert et «Pusterom» på Palmesus. Dette tilbudet er rettet mot festivaldeltakerne som av ulike årsaker har behov for å trekke seg tilbake og snakke med vårt fagpersonell. Vi ønsker å senke terskelen for å be om hjelp og øke forståelsen for at man ikke er alene med utfordringene sine.

Kreftforeningen

Vi er en av Kreftforeningens hovedpartnere og sammen jobber vi for å øke kunnskapen om kreft og hvordan man kan forebygge. Det gjør vi ved å belyse temaet ut mot både kunder og andre som følger oss i våre kanaler. Sammen skaper vi håp for fremtiden, ved å bruke kompetanse innen forebygging, rehabilitering og inkludering i arbeidslivet.

I tillegg har vi en egen pulje under Holmenkollstafetten, Finansbransjen for Kreftforeningen, hvor vi oppfordrer både ansatte og andre selskaper til å løpe til inntekt for Kreftforeningen. På den måten bidrar vi til fysisk aktivitet, som er en viktig forebyggende faktor mot kreftsykdom, i tillegg til å støtte livsviktig arbeid.

MOT

Samfunnsansvar har stått sentralt gjennom hele Gjensidige sin historie. Dette ansvaret har vært en naturlig konsekvens av vår rolle som et ledende forsikringsselskap. Vi har en tydelig konsernstrategi, hvor et av fokusområdene er mental helse.

MOT er vår samarbeidspartner for å skape mer robust ungdom. Gjennom samarbeidet ønsker vi å bruke MOT sin kunnskap og verktøy for å forbygge mobbing, utenforskap, psykiske vansker og bidra til å styrke ungdommens robusthet og livsmestring.

MOT er direkte involvert i flere av våre prosjekter som vi har i samarbeid med Norges Håndballforbund og Norges Friidrettsforbund, som for eksempel Håndballjentenes håndballskole og Gjensidigelekene.