Hopp til innhold

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

For å gi deg en god opplevelse og sørge for at alt fungerer som det skal på nettsidene våre, bruker vi informasjonskapsler. På denne måten kan vi forbedre nettsidene og vise deg mer relevant innhold og markedsføring. Du kan alltid endre valgene dine og lese mer om informasjonskapsler.

Bruk behandlings­forsikringen din

Har du behandlingsforsikring hos oss gjennom jobb, er du garantert rask hjelp ved sykdom eller skade.

Slik bruker du forsikringen

Før du melder inn behovet ditt

  • All behandling må meldes inn til oss først. Vi bestiller behandling for deg og tar oss av alt det praktiske. Behandlinger du allerede har fått, refunderes ikke.
  • De fleste behandlinger krever henvisning. Under kan du lese mer om hvordan vi hjelper deg ved ulike behandlingsbehov

Har du kjøpt forsikringen selv, kan du logge inn og melde behovet ditt her.

  1. Logg inn med BankID og legg inn forsikringsnummeret deres – det finner du i forsikringsbeviset til arbeidsgiveren din.
  2. Velg hvilken behandling du trenger og last opp henvisning.
  3. Vi godkjenner og bestiller behandling i nettverket vårt.
  4. Behandlerstedet kontakter deg for å avtale time.

Har du allerede meldt inn et behov?

Du kan oppdatere saken, laste opp dokumenter og skrive til skadebehandleren ved å logge inn. 

Hvis saken er mer enn et år gammel, melder du inn et nytt behov. 

Dette dekker forsikringen

Innholdet i forsikringen kan variere ut fra avtalen dere har med oss. I forsikringsbeviset til arbeidsgiveren din kan du se hvilke behandlinger som er inkludert.

Ofte stilte spørsmål og svar

Er det arbeidsgiveren til en i familien din som har kjøpt forsikringen? Logg inn og meld behovet ditt her.

Er det en i familien din som har kjøpt forsikringen? Logg inn og meld behovet ditt her.

Behandlerstedet sender faktura direkte til oss. Du trenger ikke tenke på betaling etter konsultasjon eller behandling.

Ikke alle typer behandling er dekket av forsikringen. Det gjelder for eksempel

  • utredning og behandling som ikke først er meldt inn og godkjent av Gjensidige
  • behandling av tenner
  • kosmetiske operasjoner
  • synstest, laserkirurgi og -optikk
  • operasjoner som anses som unødvendige
  • øyeblikkelig hjelp
  • offentlige egenandeler

Du finner mer informasjon om hvilke typer behandling som ikke er dekket i forsikringsbeviset.

Du kan skrive direkte til skadebehandleren din ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Vi svarer deg normalt i løpet av neste arbeidsdag.

Har du spørsmål om behandlingsforsikring, kan du nå oss på

Av hensyn til personvern ønsker vi ikke at du sender helseopplysninger på e-post.

Logg inn og skriv til skadebehandler