Profesjonell hjelp
Når vareeier har tegnet en transportforsikringsavtale, får man profesjonell hjelp når skade eller tap inntreffer. Skaden erstattes i henhold til avtalen.
Få hjelp med regresshåndtering
Vi trer inn i vareeiers sted med hensyn til regress overfor transportøren. Dette er ofte tidkrevende og ikke alltid like enkelt for parter som ikke har dette som sin daglige oppgave.
Få garanti overfor rederiet ved felleshavaritilfeller
Ved felleshavaritilfeller utsteder Gjensidige en garanti overfor rederiet om at felleshavaribidrag blir betalt slik at vareeier får utlevert varene sine. Etter dette tar vi oss av saksbehandlingen overfor rederiet med hensyn til utbetaling av felleshavaribidraget.
Få hjelp å få uansett hvor du er i verden
Gjensidige benytter et nettverk av havariagenter over hele verden som sikrer en rask besiktigelse og profesjonell behandling av skader uansett hvor i verden skaden/tapet har funnet sted.
Få råd og veiledning
Vi står gjerne til tjeneste med råd og veiledning vedrørende valg av leveringsbetingelser og egnede vilkår og tilleggsdekninger for din bedrift.