Forsikring privat
Gå til kundeservice
En unik fordel for deg
Dagsforsikring av bil gjør det lettere å spørre om å låne og å si ja
Få konkurransedyktige priser på boliglån og billån fra vår samarbeidspartner, Nordea
Inspirerende historier og aktuelle saker med nyttige opplysninger, tips og råd
Ha med befaringsekspert som sjekker feil og mangler på ferdigbefaring i ny bolig
Bruk appen vår på vei mot lappen og få gode forsikringsfordeler
Forsikring for privat, forsikring for bedrift og pensjon og sparing har egne sider for kundeservice.
For raskest mulig oppgjør kan du melde skade, sykdom og tap på nett. Du registrerer saken gjennom noen enkle steg, så kontakter vi deg så snart det trengs.
Forsikringsvilkår kan være krevende å forstå, og mange ønsker svar på om skaden er dekket før de melder den.
Dette kan vi derimot svare bedre på etter at saken er meldt til oss. Selv om du skulle få avslag, vil ikke dette ha noe å si for ditt fremtidige kundeforhold hos oss.
Når du har meldt saken på nett, vil vi normalt se på den neste arbeidsdag.
Etter at du har meldt saken til oss, kan du laste opp vedlegg og skrive direkte på saken din. Dette er den raskeste måten å komme i kontakt med den som behandler saken på.
Når du har meldt saken på nett, vil vi normalt se på den neste arbeidsdag. Det kan være noe forsinkelse i perioder med stor pågang.
Om du ønsker å se status i saken din, kan du logge inn. Her kan du også skrive til oss og laste opp vedlegg.
Logger du inn, kan du se oversikt over alle betalingene som er gjennomførte og som ligger til forfall, og du kan laste ned alle betalingsdokumenter.
For å få månedlig betaling på forsikringene dine, må du opprette AvtaleGiro.
Ring oss på telefon 915 03100, så hjelper vi deg gjerne.
Åpningstider på telefon:
Mandag - fredag 8 - 16
Skadesenter:
Mandag - fredag 10 - 15
Fyll ut tilbudsskjemaet vårt, så tar vi kontakt for et tilbud så raskt som mulig.
Fyll ut kontaktskjemaet, så hjelper vi deg videre.
Samtykker du til digitale dokumenter, får du alle dokumentene dine samlet på ett sted. Du vil til enhver tid finne dokumentene dine i postkassen.
Du kan enkelt gjøre endringer på forsikringene dine om du logger inn.
Du kan for eksempel endre kjørelengde, type forsikring, endre adresse eller foretrukket betalingsmetode.
Skal du endre forsikringssum eller driftsinntekter, kan du gjøre dette her.
Logger du inn, kan du se historikken din over kundeutbytte, endre kontonummer for utbetaling og laste ned bilag for kundeutbytte.
Vil du vite mer om kundeutbytte? Les mer om kundeutbytte
Grønt kort er et internasjonalt trafikkforsikringsbevis. Ved trafikkuhell i enkelte land trenger du dette for å dokumentere at du har gyldig ansvarsforsikring.
Om du skal på reise, bør du ha med reisekort som bekreftelse på at du er forsikret. Du kan laste ned reisekortet til din telefon, eller laste det ned som pdf-fil fra innloggede sider.
Har du driftsforsikringer registrert på organisasjonsnummer og skal logge inn for første gang, må du knyttes opp til bedriften for å få tilgang. Du bestiller enkelt tilgang ved å logge inn med BankID eller BankID på mobil.
Har du forsikringene registrert på fødselsnummer, kan du logge inn med BankID uten å bestille tilgang.
Har du spørsmål om tilgang, BankID eller innlogging?
Om du ønsker å klage på en beslutning i en skadesak, kan du skrive direkte på saken på innloggede sider. Du kan også klage til vårt Kundeombud, eller eksterne klageorganer.
Om du flytter forsikringene til et annet selskap, vil de vanligvis ta seg av oppsigelsesprosessen for deg.
Om du ønsker å si opp forsikringene dine selv, eller ønsker å benytte deg av angreretten, kan du lese om dette her.
Varsle oss hvis du har opplevd kritikkverdige forhold ved virksomheten vår.
Et varsel må inneholde konkrete opplysninger som gjør det mulig for oss å forfølge saken. Alle henvendelser behandles som fortrolig informasjon.
Har du bevisst mottatt forsikringsoppgjør eller deler av et oppgjør som du ikke har krav på? Nå kan du gjøre opp for deg uten at det får konsekvenser for ditt kundeforhold i Gjensidige. Vi garanterer anonymiteten din.
For raskest mulig oppgjør kan du melde skade, sykdom og tap på nett. Du registrerer saken gjennom noen enkle steg, så kontakter vi deg så snart det trengs.
Forsikringsvilkår kan være krevende å forstå, og mange ønsker svar på om skaden er dekket før de melder den.
Dette kan vi derimot svare bedre på etter at saken er meldt til oss. Selv om du skulle få avslag, vil ikke dette ha noe å si for ditt fremtidige kundeforhold hos oss.
Når du har meldt saken på nett, vil vi normalt se på den neste arbeidsdag.
Etter at du har meldt saken til oss, kan du laste opp vedlegg og skrive direkte på saken din. Dette er den raskeste måten å komme i kontakt med den som behandler saken på.
Når du har meldt saken på nett, vil vi normalt se på den neste arbeidsdag. Det kan være noe forsinkelse i perioder med stor pågang.
Om du ønsker å se status i saken din, kan du logge inn. Her kan du også skrive til oss og laste opp vedlegg.
Logger du inn, kan du se oversikt over alle betalingene som er gjennomførte og som ligger til forfall, og du kan laste ned alle betalingsdokumenter.
For å få månedlig betaling på forsikringene dine, må du opprette AvtaleGiro.
Ring oss på telefon 915 03100, så hjelper vi deg gjerne.
Åpningstider på telefon:
Mandag - fredag 8 - 16
Skadesenter:
Mandag - fredag 10 - 15
Fyll ut tilbudsskjemaet vårt, så tar vi kontakt for et tilbud så raskt som mulig.
Fyll ut kontaktskjemaet, så hjelper vi deg videre.
Samtykker du til digitale dokumenter, får du alle dokumentene dine samlet på ett sted. Du vil til enhver tid finne dokumentene dine i postkassen.
Du kan enkelt gjøre endringer på forsikringene dine om du logger inn.
Du kan for eksempel endre kjørelengde, type forsikring, endre adresse eller foretrukket betalingsmetode.
Skal du endre forsikringssum eller driftsinntekter, kan du gjøre dette her.
Logger du inn, kan du se historikken din over kundeutbytte, endre kontonummer for utbetaling og laste ned bilag for kundeutbytte.
Vil du vite mer om kundeutbytte? Les mer om kundeutbytte
Grønt kort er et internasjonalt trafikkforsikringsbevis. Ved trafikkuhell i enkelte land trenger du dette for å dokumentere at du har gyldig ansvarsforsikring.
Om du skal på reise, bør du ha med reisekort som bekreftelse på at du er forsikret. Du kan laste ned reisekortet til din telefon, eller laste det ned som pdf-fil fra innloggede sider.
Har du driftsforsikringer registrert på organisasjonsnummer og skal logge inn for første gang, må du knyttes opp til bedriften for å få tilgang. Du bestiller enkelt tilgang ved å logge inn med BankID eller BankID på mobil.
Har du forsikringene registrert på fødselsnummer, kan du logge inn med BankID uten å bestille tilgang.
Har du spørsmål om tilgang, BankID eller innlogging?
Om du ønsker å klage på en beslutning i en skadesak, kan du skrive direkte på saken på innloggede sider. Du kan også klage til vårt Kundeombud, eller eksterne klageorganer.
Om du flytter forsikringene til et annet selskap, vil de vanligvis ta seg av oppsigelsesprosessen for deg.
Om du ønsker å si opp forsikringene dine selv, eller ønsker å benytte deg av angreretten, kan du lese om dette her.
Varsle oss hvis du har opplevd kritikkverdige forhold ved virksomheten vår.
Et varsel må inneholde konkrete opplysninger som gjør det mulig for oss å forfølge saken. Alle henvendelser behandles som fortrolig informasjon.
Har du bevisst mottatt forsikringsoppgjør eller deler av et oppgjør som du ikke har krav på? Nå kan du gjøre opp for deg uten at det får konsekvenser for ditt kundeforhold i Gjensidige. Vi garanterer anonymiteten din.