Hopp til innhold
Familie med små barn sitter sammen i en sofa og hygger seg

Ulykkes­forsikring

Ulykkesforsikring gir deg en engangsutbetaling hvis du får en varig funksjonsnedsettelse etter en ulykke. Det kan gjøre livet etter ulykken lettere å håndtere økonomisk. Du får også dekket nødvendige behandlingsutgifter etter en ulykke.

Fordeler med ulykkesforsikringen:

Engangsutbetaling ved varig funksjonsnedsettelse

Rask behandling på privat legevakt

Vi dekker flere typer ulykker enn andre selskaper

Hva dekker ulykkesforsikringen?

Engangsutbetaling dersom du får varig nedsatt funksjonsevne etter en ulykke

Forsikringen dekker ulykker som skyldes det som kalles «en plutselig og uforutsett ytre fysisk påvirkning», for eksempel sykkelulykker, skiulykker, uhell med verktøy og sammenstøt med andre mennesker eller dyr.

Du får utbetalingen hvis du blir medisinsk invalid. Det betyr at du har fått en varig redusert funksjonsevne. Hvor mange prosent invalid en person har blitt, blir beregnet ut fra Helse- og omsorgsdepartementets invaliditetstabell. Ifølge denne tabellen blir du for eksempel regnet som 5 % invalid hvis du har røket et korsbånd og 90 % invalid hvis du blir lam fra nakken og ned.

Hvor mye du får utbetalt kommer an på forsikringssummen du har valgt og hvor mange prosent invalid du har blitt. Hvis du for eksempel har valgt en utbetalingssum på 1 000 000 kr, og blir 5 % invalid, får du utbetalt 50 000 kr. Utbetalingen er skattefri.

Behandling etter en ulykke

Vi dekker nødvendig behandling:

  • Tannlege, opptil 50 000 kr.
  • Lege, fysioterapeut eller kiropraktor, for eksempel på privat legevakt, opptil 15 000 kr.
  • Nødvendige reiser mellom hjemmet ditt og behandlingsstedet (rimeligste reisemåte)

Egenandelen er totalt 500 kroner per skadesak.

Ulykker der du vrir kneet eller ankelen, eller faller

Forsikringen vår dekker også noen typer ulykker som de andre forsikringsselskapene ikke dekker.

For eksempel:

  • Du vrir kneet eller vrikker ankelen.
  • Du faller (og det skyldes ikke sykdom).
  • Du brekker beinet etter å ha hoppet ned fra en kant.

Dette gjelder både for behandlingsutgiftene og engangsutbetalingen. 

Tjenester som er inkludert i forsikringen

Helsehjelp 24/7 – fri bruk av videokonsultasjoner med lege og tilgang på psykolog

I samarbeid med Dr.Dropin, gir tjenesten Helsehjelp 24/7 gir deg og familien din

  • fri bruk av videokonsultasjoner med allmennlege
  • én kostnadsfri videosamtale med psykolog hver, hvert år
  • fri bruk av digitale selvhjelpsprogrammer
  • én kostnadsfri videosamtale med fysioterapeut hver, hvert år
  • 15 % rabatt på fysiske konsultasjoner med allmennlege, psykolog og andre utvalgte helsetjenester
  • oversikt over ventetider ved offentlige behandlingssteder

Les mer om Helsehjelp 24/7.

Ofte stilte spørsmål

Hva dekkes ikke?

Ikke alle ulykker er dekket av forsikringen. Dette gjelder for eksempel 

  • ulykker som følge av boksing, sportsdykking, fallskjermhopping, basehopping, hanggliding, paragliding, ballongferd og flyvning med mikrolette eller ultralette fly og lignende
  • ulykker som skjer på ekspedisjoner i Arktis/Antarktis, på Grønland og i Himalaya

Du finner alle detaljer om hva som ikke er dekket i vilkårene. Du kan laste ned fullstendige vilkår etter at du har sjekket pris.

Hvorfor bør jeg kjøpe ulykkesforsikring?

Ulykker rammer tilfeldig og de skjer hele døgnet. Med en ulykkesforsikring blir livet etter ulykken lettere å håndtere økonomisk.  Du har kanskje en ulykkesforsikring gjennom arbeidsgiver, men disse gjelder ikke alltid for ulykker som skjer på fritiden.

Du bør også vurdere å ha livsforsikring eller uførepensjon i tillegg til ulykkesforsikring.

Hvem kan kjøpe ulykkesforsikring?

Du kan kjøpe ulykkesforsikring hvis du er mellom 16 og 75 år. Forsikringen gjelder frem til du fyller 80 år.

Har medlemmer av Tekna og YS-forbund egne ulykkesforsikringer?

Ja, medlemmer i Tekna og YS-forbund har egne ulykkesforsikringer:

Raskt og enkelt å melde skade

Du kan enkelt melde skade på nett. Du hører vanligvis fra oss innen 2 arbeidsdager.

Fantastisk god service med rask og god oppfølging.

- Tilbakemelding fra kunde

Vilkår

Fullstendige vilkår

Informasjonen på denne siden er forenklet og forkortet – det er alltid de fullstendige vilkårene dine som gjelder. Disse er basert på informasjon du oppgir i forkant av kjøpet. Du kan laste ned fullstendige vilkår etter at du har sjekket pris.

Alminnelige vilkår og produktark

Alminnelige vilkår og produktark er like for alle. Dokumentene skal gjøre det lettere for deg å sammenligne hva forsikringene dekker. De er ikke en del av forsikringsavtalen din.

Kunderådgiver med headset i åpent kontorlandskap som snakker med kunde.

Ønsker du rådgivning?

Uansett om du ønsker å bestille en grundig gjennomgang av forsikringsbehovene dine eller få rask og god rådgivning, er vi her for å hjelpe deg.

Er det informasjon du ikke finner?

Gi en rask tilbakemelding og hjelp oss med å gjøre siden for Hus Smart enda bedre.

Gode rabatter og fordeler

Et kjærestepar leier hender i en park. En av dem holder en hund i bånd.

Fornøyde kunder år etter år!

Lurer du på hvilket forsikringsselskap det er best å være kunde i? Ifølge flere tester har vi fornøyde kunder år etter år.

Alle personforsikringer